شهرداری تبریز از ابتدای سال جاری با احداث یا اصلاح ۶۹ کانال و ۶۷ عدد لایروبی کانال اقدام مؤثری در هدایت آب‌سطحی به کانال‌های شهری انجام داده است.
به گزارش جارچی اخبار، کانال‌ و مسیل آبهای سطحی را می توان جزو اساسی ترین زیرساخت‌های شهری دانست که بخصوص در فصول بارش، عاملی بازدارنده در قبال جاری شدن و تجمع آب های سطحی شهر به شمار می آید.
شهرداری تبریز در سال های اخیر به جای پروژه‌های ویترینی، تقویت زیرساخت‌های اساسی شهر را در دستور کار خود قرار داده است و از ابتدای سال جاری پروژه‌هایی را در مناطق مختلف شهری افتتاح و به بهره‌برداری رسانده و یا در دست احداث دارد.
از ابتدای سال جاری تعداد ۶۹ کانال و ۶۷ مورد لایروبی کانال در سطح شهر انجام یافته و یا در دست اجرا است که طبق برآوردها، انتظار می رود در بارش‌های آتی شاهد تجمع آب در نقاط مختلف شهر و بروز مشکل در این زمینه نباشیم.
در هر کدام از مناطق تبریز در سال جاری چندین پروژه در این حوزه به بهره‌برداری رسیده است که از جمله می توان به پروژه های احداث شده زیر در مناطق مختلف شهری اشاره کرد.
منطقه یک شهرداری تبریز بیشترین آمار در این حوزه را دارد و با ۱۳ کانال و ۲ لایروبی رتبه نخست شهرداری های مناطق را به خود اختصاص داده است. در منطقه دو ۶ کانال و ۲ مورد لایروبی، در منطقه سه ۳ کانال و ۱۳ لایروبی، در منطقه چهار ۱۲ کانال و ۲ مورد لایروبی و در منطقه پنج ۹ کانال و ۳ مورد لایروبی از ابتدای سال جاری صورت گرفته است.
منطقه شش نیز با احداث ۵ کانال و ۷ لایروبی، منطقه هفت با ۸ کانال و ۱۰ لایروبی، منطقه هشت با ۳ کانال و ۷ لایروبی، منطقه نه با ۲ کانال و ۷ لایروبی و در نهایت منطقه ده شهرداری تبریز با احداث ۸ کانال و ۴ لایروبی کانال، آمار قابل قبولی در حوزه احداث زیرساخت های شهری به دست آورده‌اند.