نائب رئیس مجمع روسای کمسیون های شهرسازی و معماری کلانشهرهای کشور با ارائه گزارشی از سفر خود به استان سیستان و بلوچستان به منظور بررسی خسارات سیل اخیر و آخرین وضعیت حاشیه نشینان این استان خبر داد.
به گزارش جارچی اخبار، فریدون بابایی اقدم با اشاره به حضور خود در استان سیستان و بلوچستان اظهار داشت: متاسفانه از اوایل سال جاری اتفاقات ناگوار طبیعی در سطح کشورمان افتاده است که از جمله آن ها می توان به وقوع سیل و زلزله در نقاط مختلف کشور اشاره کرد.
وی ادامه داد: از روزهای اول وقوع حوادث ناگوار از طرف شورای شهر و شهرداری تبریز در مناطق مختلف حضور پیدا کرده و با نیازسنجی، نسبت به اعزام نیرو و ماشین آلات یا تجهیزات مورد نیاز اقدام کردیم.
بابایی اقدم یادآور شد: در اتفاقات گذشته همچون سیل استان گلستان، شهرداری تبریز توانست ماشین آلات و نیروهای خدماتی خود را به منطقه اعزام کند اما اکنون با توجه به فاصله قابل توجه تبریز و استان سیستان و بلوچستان عملا این امکان وجود ندارد.
وی تصریح کرد: به عنوان عضو شورای شهر تبریز و به نمایندگی از مردم تبریز وظیفه دانستم که با سفر به این استان ضمن ابراز همدردی با آسیب دیدگان سیل اخیر، در جریان اقدامات انجام شده و مهم ترین نیازها باشم.
این عضو شورای شهر تبریز درباره مشاهدات خود در مناطق سیل زده استان سیستان و بلوچستان تشریح کرد: زیرساخت های حمل و نقل تخریب شده و مسیر روستاها و شهرهای کوچک تقریبا مسدود است.
وی با اشاره به بارش ۲۲۰میلی متری در ۴۸ساعت گذشته در این استان تصریح کرد: امکان آذوقه رساندن نیز تقریبا کاهش پیدا کرده است و هم وطنان مان در این استان با مشکلات زیادی مواجه هستند.
فریدون بابایی اقدم یادآور شد: با توجه به این وضعیت، شورای شهر و شهرداری تبریز کمک به مناطق سیل زده را در دستور کار خود قرار داده اند و در صحن علنی شورای شهر در این باره تصمیم گیری خواهد شد.
این عضو شورای شهر تبریز که نائب رئیس مجمع کمیسیون های شهرسازی و معماری کلانشهرهای کشور نیز می باشد، در بخش دیگری از صحبت های خود با اشاره به بازدید از مناطق حاشیه شهر استان سیستان و بلوچستان گفت: به لحاظ وسعت این استان و کمتر توسعه یافتگی آن، مناطق حاشیه ای وضعیت بسیار نامناسبی دارند.
وی یادآور شد: این بازدیدها و اطلاع از آخرین وضعیت مناطق حاشیه نشین این استان باعث خواهد شد در برنامه ریزی های آینده کمیسیون کلانشهرهای کشور به این موضوع توجه ویژه ای شود.
بابایی اقدم تصریح کرد: در زاهدان بدترین وضعیت حاشیه نشینی حاکم است و به دلیل ساخت و ساز غیرقانونی خدماتی هم به ساکنان این مناطق ارائه نمی شود و بدترین مناظر شهرنشینی را در این منطقه شاهد هستیم.
عضو شورای شهر تبریز همچنین از انجمن های خیریه و مردم نوع دوست تبریز خواست که با توجه به سیل اخیر در استان سیستان و بلوچستان نسبت به کمک و امدادرسانی اقدام کنند.