معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان مراغه با تاکید بر لزوم توجه آموزش و پرورش به ساماندهی برنامه‌های کمک آموزشی در مدارس گفت: آموزش پرورش بر برگزاری کلاس‌های آمادگی کنکور در داخل و خارج از مدارس نظارت کند.
حمید شکری روز یک‌شنبه در نشست شورای آموزش و پرورش مراغه بر بهبود وضعیت دانش آموزان این شهرستان در کنکور سراسری و برنامه ریزی در این زمینه تاکید کرد و افزود: بهبود کیفیت آموزشی با درنظر گرفتن وضعیت مالی خانواده های دانش آموزان پشت کنکوری، امری است که باید در برگزاری کلاس های کنکور در موسسات غیر دولتی و نیز مدارس مورد توجه قرار گیرد.
به گزارش جارچی اخبار، وی اضافه کرد: برای این منظور راهکاری عملی در قالب ایجاد مرکز کنکور با نظارت آموزش و پرورش و با به کارگیری دبیران متخصص و متعهد اجرایی شود.
شکری با اشاره به برخی کمبودهای فضای آموزش در این شهرستان گفت: بهره گیری از توان خیران برای کاستن از مشکلات موجود در زمینه فضاهای آموزشی ضروری است.
وی افزود: متاسفانه در ۲ سال اخیر، حضور مجمع خیران مدرسه ساز و استفاده از ظرفیت آنان برای توسعه فضاهای آموزشی و کمبودهای موجود در این بخش کمرنگ تر شده و با رکود مواجه شده است.
مدیر آموزش و پرورش مراغه نیز با اشاره به ضرورت ساماندهی کلاس های کنکور برای بهبود وضعیت قبولی دانش آموزان در آزمون های ورود به دانشگاه گفت: برای این منظور، مقدمات ایجاد ۲ مرکز کنکور برای دانش آموزان دختر و پسر مدارس این شهرستان انجام شده است.
رضا آسیابی افزود: در این مراکز، دبیران مجرب با ارایه مشاوره های تحصیلی و نیز برگزاری کلاس های آموزشی و کمک آموزشی، دانش آموزان را در عبور از سد کنکور و کسب موفقیت های بیشتر در این آزمون یاری خواهند کرد.
وی ادامه داد: همچنین در این مراکز، نظارت های تخصصی، آموزش و مالی بر کلاس های کنکور با هدف توزیع متوازن کلاس های کنکوری برای تمامی دانش آموزان انجام می شود.
آسیابی اضافه کرد: برای توسعه و بهبود وضعیت تحصیلی دانش آموزان، برنامه های آموزشی باید مدرسه محور شود.
وی گفت: هم اکنون توانمندسازی معلمان و سرگروه های آموزشی به صورت مدون هم اکنون در اولویت آموزش و پرورش این شهرستان قرار داشته و اجرایی می شود.
شهرستان مراغه با حدود ۵۲ هزار دانش آموز و با جمعیتی حدود ۲۶۸ هزار نفر جمعیت در ۱۲۷ کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی قرار دارد.