با اتمام پروژه مسیرگشایی و تعریض خیابان عطار نیشابوری تبریز، روان سازی تردد عمومی شهروندان و کاهش بار ترافیکی محقق شده است.
به گزارش جارچی اخبار، مسیرگشایی خیابان عطار نیشابوری به عنوان یکی از مهمترین مسیرهای تردد شهروندان از ابتدای گلگشت تا پل پیشقدم کمربندی میانی، از ۴۰ سال پیش در طرح تفصیلی تبریز مشخص شده بود.
این پروژه تعریض خیابان همچنین از ۱۰ سال قبل مدام در بودجه شهرداری تبریز تکرار می‌شد.
شهردار منطقه ۲ تبریز با اشاره به همین موضوع گفت: این طولانی شدن پروسه باعث می‌شد این پروژه به طور مداوم در کمیته‌های فنی، کمیته های کارشناسی، شوراهای ترافیک و… بحث شود که امسال به پایان رسید و ردیف بودجه آن به طور کامل تحقق یافت.
باقر خوشنواز از تعریض خیابان‌ها به عنوان راه حلی برای کنترل میزان ترافیک نام برده و اضافه می‌کند: طرح تعریض خیابان عطار نیشابوری براساس نیاز سنجی و اولویت بندی کارشناسان حوزه های مختلف ترافیکی و شهرسازی و در راستای بهسازی معابر، روان سازی تردد عمومی شهروندان و کاهش بار ترافیکی انجام یافته است. بدین ترتیب رفت و آمد شهروندان ساکن در این مسیر و تردد وسایل نقلیه عمومی از مسیرهای کمربندی میانی و گلگشت سهل تر انجام می گیرد.
وی همچنین یادآوری کرد: البته تعریض خیابان ها تنها راه حل کنترل مشکل ترافیک نیست و با استفاده از راه حل های کنترلی همچون اجرای قوانین سختگیرانه و مقررات کنترلی خودروها می توان از میزان این معضل کاست.
جهت اجرایی شدن پروژه مسیرگشایی و تعریض خیابان عطار نیشابوری، ۳۰۰ میلیارد ریال به طور نقدی بابت تملک و ۲ میلیارد نیز برای اجرای عملیات عمرانی این پروژه هزینه شده است.
از دیگر ویژگی‌های این پروژه می‌توان به تعبیه دیواری جهت زیبایی منظر این مسیر و همچنین اختصاص یک خط ویژه برای آمبولانس و اتوبوس اشاره کرد. بدین معنی که خودروهای دیگر نباید در این خط ویژه توقف کنند و دسترسی به مراکز درمانی و بهداشتی به راحتی میسر می‌شود.
با اجرای مسیرگشائی در این نقطه از شهر، ترافیکی که در اثر مراجعه متعدد شهروندان به مرکز درمانی شیخ الرئیس و بیمارستان‌های امام رضا (ع) و شهید مدنی (ره) شکل می‌گرفت تا اندازه زیادی رفع خواهد شد.