رئیس اداره امور قرانی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان برترین تیم‌های قرآنی شهرستان‌های استان در چهل و دومین دوره مسابقات حفظ، قرائت، ترتیل و مفاهیم قرآن کریم را معرفی کرد.
به گزارش جارچی اخبار و به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان حجت الاسلام طاهری اظهار کرد: به منظور ترغیب و تشویق هرچه بیشتر ادارات برای مشارکت در برگزاری مسابقات قرآن با کیفیت بالا و همچنین به منظور تقدیر از عملکرد این ادارات در برگزاری مرحله شهرستانی و استانی سنجش عملکرد همه ادارات در این زمینه انجام شد.
وی خاطرنشان کرد: هر شهرستان یک تیم قرآنی محسوب شده و مقام‌ها و رتبه‌های کسب شده بر اساس تعداد و امتیاز کسب شده در رشته‌های مختلف حفظ، قرائت، ترتیل، مفاهیم، اذان و دعا خوانی استان دراین سنجش مورد توجه بود.
رئیس اداره امور قرانی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان افزود: بر اساس نتایج سنجش صورت گرفته، اداره ناحیه ۱ شهرستان اصفهان با کسب امتیاز ۶۲۰، اداره ناحیه ۲ شهرستان اصفهان ۶۱۰ امتیاز و کاشان با ۵۸۵ امتیاز به ترتیب اول تا سوم شدند.
وی خاطرنشان کرد: همچنین خمینی شهر با ۳۶۵ امتیاز ، آران و بیدگل با ۲۶۰ امتیاز و نجف آباد با ۲۰۰ امتیاز به ترتیب مقام‌های چهارم تا ششم را به خود اختصاص دادند.
حجت الاسلام طاهری در مورد رتبه‌های شهرستان‌های دیگر افزود : برخوار با ۱۵۰ امتیاز رتبه هفتم ،شاهین شهر با ۱۴۰ امتیاز رتبه هشتم ، جلگه و جرقویه با ۱۰۰ امتیاز رتبه نهم، گلپایگان با ۷۰ امتیاز رتبه دهم، بادرود و فریدن با ۵۰ امتیاز رتبه یازدهم و لنجان و مبارکه با ۳۰ امتیاز رتبه دوازدهم را کسب کردند.
رئیس اداره امور قرانی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان گفت: از آنجایی که رتبه‌های احراز شده متسابقین شهرستان‌ها بسته به آموزش‌های لازم نخبگان قرآنی و ارتقا سطح کیفی و کمی مسابقات توسط ادارات بوده ضروری است که مسؤلین با مشارکت در برنامه‌های آموزشی شهرستان گامی در راستای بهبود وضعیت قرآنی بردارند.