به گزارش جارچی اخبار؛عباس بابایی گفت: باستناد ماده ۵۵ قانون شهرداریها و بند یک اساسنامه سازمان ، وظیفه سازمان فرهنگی ورزشی و شهرداری موضوع همگانی کردن یا عمومیت دادن به ورزش در سطح شهر است .
وی افزود: در واقع هدف اصلی ما عمومی کردن یا همگانی کردن ورزش در بین جامعه و‌شهروندان بوده و ورزش همگانی نیز جزئی از این مقوله است.
سرپرست سازمان فرهنگی،اجتماعی و‌ورزشی شهرداری همچنین هدف از پرداختن به مقوله ورزش را در دو دیدگاه عنوان کرد و گفت: بحث ایجاد نشاط اجتماعی و ارتقا بُعد سلامت جسمی و روانی شهروندان که از وظایف اجتماعی مدیریت شهری است.
بابایی یکی از راههای نیل به این اهداف را ایجاد زیرساخت های ورزشی دانست و‌ادامه داد: هدف از ایجاد این زیرساخت ها توزیع عادلانه فضاهای ورزشی در سطح شهر می باشد که از سنوات قبل این اقدامات توسط شهرداری انجام می شده است اما گاهی تمرکز فضاهای ورزشی در یک یا چند نقطه باعث شد عملا توزیع کاملی در سطح شهر را شاهد نباشیم.
این مقام‌مسئول ادامه داد: از این حیث در برهه ای از زمان مجموعه مدیریت شهری با ورود خود در حوزه ورزش و ایجاد فضاهای ورزشی در نقاط مختلف شهر علی الخصوص بخش جنوبی و‌آسیب پذیر باعث شد ورزش در بین شهروندان و‌جوانان به راحتی و سهولت شکل بگیرد .بابایی موضوع دیگری را که در عمومی شدن ورزش کمک خواهد کرد، فعالیت در رویدادهای ورزشی دانست و‌گفت : با هدف گذاری و برگزاری جشنواره ها و‌رویدادهای ورزشی و ایجاد فضایی که مردم بتوانند در آن فضا در مقاطعی از زمان به موضوع ورزش بپردازند بی شک در همگانی شدن ورزش بی تاثیر نخواهد بود .
وی ورزش قهرمانی را نیز یکی دیگر از موارد ایجاد شور و‌نشاط اجتماعی عنوان کرد و‌افزود: ورزش های قهرمانی می تواند الگو مناسبی برای شهروندان و جوانان در عمومی شدن ورزش داشته باشد .سرپرست سازمان فرهنگی در خصوص ورزش های قهرمانی تحت حمایت این سازمان گفت: در سازمان فرهنگی در حوزه آقایان رشته فوتبال چمنی در همه رده ها در لیگ شهرستان و استان ، فوتبال ساحلی در رشته امید و بزرگسالان در لیگ قهرمانی کشور فعالیت دارند . در حوزه بانوان نیز رشته والیبال در لیگ استان و‌کاراته در سوپر لیگ قهرمانی کشور تحت حمایت این سازمان بوده و‌مشغول فعالیت هستند .
وی در پایان خاطر نشان کرد: نظرات متخصصین امر و‌کارشناسان در بهبود وضعیت ورزش شهر و اثربخشی در هزینه های ورزشی بی تاثیر نبوده و امید است بتوان به بهترین نحو آن را مدیریت کرد.