دبیر ستاد انتخابات آذربایجان‌شرقی گفت: حجت الاسلام رضا باقی بنابی با کسب اکثریت آرا از شهرستان بناب راهی مجلس شد.
به گزارش جارچی اخبار، مرتضی محمدزاده، روز شنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: بر اساس نتیجه شمارش آرا در حوزه انتخابیه بناب وی با کسب ۲۳ هزار و ۵۴۴ رای از مجموع ۵۵ هزار و ۶۳۶ رای ماخوذه به عنوان منتخب این حوزه در مجلس شورای اسلامی انتخاب شد.
وی اظهار داشت: هم اکنون شمارش آرا در تمام حوزه‌های انتخابیه استان تمام شده است و طبق قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی در این دوره هر نامزدی که ۲۰ درصد از آرای صحیح ماخوذه را کسب کند به عنوان نماینده مردم انتخاب می‌شود.
دبیر ستاد انتخابات آذربایجان‌شرقی گفت: تاکنون نتایج شمارش آرا در ۸ حوزه انتخابیه استان مشخص شده که بر اساس آن حسین حاتمی از حوزه کلیبر، خداآفرین و هوراند، جعفر راستی از حوزه شبستر، مهدی اسماعیلی از حوزه میانه، یوسف داودی از حوزه سراب، احمد محرم‌زاده یخ فروزان از حوزه اهر و هریس، علی علیزاده از حوزه مراغه و عجب‌شیر، غلامرضا نوری از حوزه بستان‌آباد با کسب حد نصاب آرا به عنوان نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی انتخاب شده‌اند.
محمدزاده، ادامه داد: با توجه به اینکه تعداد نمایندگان حوزه انتخابیه میانه در مجلس شورای اسلامی ۲ نفر است نماینده بعدی این حوزه به دلیل بدست نیاوردن حد نصاب آرای صحیح مشخص نشده و انتخاب نماینده دوم این حوزه به دور دوم انتخابات کشیده شد.
شهرستان بناب با ۱۴۰ هزار جمعیت در ۱۱۰ کیلومتری جنوب تبریز مرکز آذربایجان شرقی واقع شده است.
آذربایجان شرقی با جمعیت ۴ میلیون و ۸۰۰ نفر دارای ۱۹ کرسی در مجلس شورای اسلامی است