به گزارش جارچی اخبار ،در راستای حفظ و رعایت مسائل زیست محیطی واحد گرانول(جامد سازی) گوگرد تولیدی شرکت پالایش نفت اصفهان با هدف جامد سازی، انبارش و بسته بندی گوگرد طبق استاندارد های زیست محیطی با ظرفیت ۳۰۰ تن در روز به بهره برداری رسید.

رئیس پالایش منطقه الف شرکت پالایش نفت اصفهان ضمن اعلام این خبر اظهار داشت: بنابر نیاز احتمالی،  این واحد قابلیت افزایش جامدسازی،  انبارش و بسته بندی گوگرد تولیدی  را  تا ۶۰۰ تن در روز دارد.

اصغر صابری گفت: واحد تولید گوگرد گرانول در اواسط سال  بهره برداری اولیه گردید و تولید گوگرد از شکل کلوخه ای به گرانول تغییر یافت و در حال حاضر با گذشت چند ماه از فعالیت  واحد و رفع  اشکالات احتمالی  به بهره برداری کامل رسیده است.

وی مزیت های تغییر روند تولید گوگرد را برشمرد و تصریح کرد:  حذف ذرات گرد و غبار که باعث آلایندگی هوا می شود، حفظ کیفیت محصول و افزایش ظرفیت تولید و سرعت کار از فواید احداث این واحد است .

رئیس پالایش منطقه الف شرکت پالایش نفت اصفهان  افزود: در حال حاضر کل گوگرد تولیدی این شرکت به صورت گرانول در انبارهای مخصوص و سرپوشیده گرانول، انبارش و بارگیری می شود.

وی هزینه انجام شده برای احداث واحد جامد سازی گوگرد  برابر با ۵/۳میلیون یورو و۳۷۰میلیارد ریال اعلام کرد.