مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تبریز و حومه گفت: در صورت تولید اتوبوس داخلی و یا امکان واردات اتوبوس، سال آینده نسبت به نوسازی حداکثری ناوگان اتوبوسرانی تبریز اقدام می شود.
به گزارش جارچی اخبار، فرخ جلالی با اشاره به اینکه نوسازی ناوگان اتوبوسرانی در سال آتی منوط به تولید اتوبوس در داخل و یا واردات اتوبوس است، اظهار کرد: با توجه به مساعدت شورای محترم شهر و شهرداری تبریز در بودجه سال آتی، در صورت تولید اتوبوس داخلی و یا امکان واردات اتوبوس، نسبت به نوسازی حداکثری ناوگان اتوبوسرانی تبریز اقدام خواهد شد.
وی ادامه داد: با توجه به عدم امکان خرید اتوبوس نو در سال های گذشته و عدم کمک های دولتی، در حال حاضر بیش از ۴۱۹ دستگاه اتوبوس با عمر بالای ۱۰ سال (۷۳ دستگاه دولتی و ۳۴۶ دستگاه بخش خصوصی) در اتوبوسرانی تبریز فعالیت می کنند.
مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تبریز و حومه عنوان کرد: این تعداد اتوبوس با عمر بالای ۱۰ سال با اقداماتی همچون بازسازی، نگهداری و سرویس فنی مستمر و اخذ معاینه فنی فعلا امکان سرویس دهی در خطوط را دارا هستند اما در بلندمدت باید با اتوبوس های نو جایگزین شوند و در غیر اینصورت در ارائه خدمات به شهروندان عزیز با مشکل جدی روبرو خواهیم شد.
وی با اشاره به خرید ۶۲ دستگاه مینی بوس در ماه های گذشته، افزود: با برگزاری فراخوان، این مینی بوس ها به تدریج در حال ورود به خطوط و فعالیت در مسیرهای پاره خطی و خطوطی که امکان تردد اتوبوس در آنها با مشکل موجه بوده و یا مسافر کمتری دارند، هستند.
جلالی با اشاره به بارش های اخیر و سرویس دهی ناوگان اتوبوسرانی و تشکر از همکاران تلاشگر اتوبوسرانی، گفت: با وجود بارش شدید برف در روزهای گذشته و افزایش تقاضای سفر با ناوگان اتوبوسرانی، همکاران راننده این شرکت در کنار اکیپ های فنی- تعمیرگاهی و نظارتی از ساعت ۵ صبح لغایت ساعت ۴ بامداد با وجود برف و یخبندان شدید، با تمامی توان در مسیرهای شهری و حومه به فعالیت مشغول و به شهروندان عزیز ارائه خدمات کردند.
مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تبریز و حومه یادآور شد: کل ناوگان اتوبوسرانی تبریز به سیستم پرداخت کرایه با کارت بلیت الکترونیکی مجهز شده است و از این رو از شهروندان درخواست می کنیم ضمن عدم پرداخت نقدی، کرایه سفر خود را صرفا با استفاده از کارت بلیت الکترونیکی پرداخت کنند.
وی ادامه داد: در صورت استفاده از کارت بلیت و خاموش بودن و یا عدم کارکرد دستگاه کارتخوان اتوبوس، ضمن استفاده از اتوبوس بدون پرداخت کرایه و بصورت رایگان، مراتب را با ذکر شماره اختصاصی اتوبوس به سامانه پیام کوتاه ۳۰۰۰۵۷۰۵۵۵ و یا شماره تلفن های ۳۲۶۶۳۹۱۶ و ۳۲۶۶۳۹۰۴ اعلام کنند.