مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی گفت: نزدیک به ۵ کیلومتر در آزاد راه تبریز- زنجان فاقد روشنایی است.
انتهای اتوبان شهید کسایی و ورود به حوزه آزاد راه تبریز- زنجان مسیر بسیار تاریکی است که در شب، تاریکی هوا و در شرایط نامساعد جوی به هیچ عنوان امکان دید برای کسانی که در این مسیر رانندگی می‌کنند وجود ندارد.
به گزارش جارچی اخبار به نقل از فارس، البته حتی ورودی‌های آزاد راه تبریز- زنجان و میدان بسیج که در انتهایی اتوبان شهید کسایی به صورت دو راهه از هم جدا می‌شود نیز بخصوص در این مواقع به هیچ عنوان نشانه‌گذاری و علائم هشدار دهنده‌هایی برای رانندگان در آن نصب نشده است.
موارد اشاره شده زمینه را برای بروز حوادث ناگوار رانندگی و به وجود آمدن خسارات جانی و مالی را در این مسیر دوچندان کرده که این موضوع را از مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی جویا شدیم، اروجعلی علیزاده در این رابطه گفت: نزدیک به ۵ کیلومتر در آزاد راه تبریز- زنجان فاقد روشنایی است.
وی افزود: برای تجهیز و روشنایی این مسیر مراحل لازم طی شده و مناقصه این طرح و انتخاب پیمانکار آن نیز صورت گرفته است.
علیزاده درباره اعتبارات اختصاص یافته برای این منظور نیز گفت: ۲۵ میلیارد ریال برای اجرایی شدن این طرح اعتبار پیش‌بینی شده که با بهره‌برداری از آن ابتدای حوزه آزاد راه تبریز- زنجان تا ورودی خاوران به سیستم روشنایی تجهیز می‌شود.
این مقام مسئول در حوزه راه‌های آذربایجان‌شرقی با اشاره به مشکلات خروجی اتوبان شهید کسایی به سمت راه آهن تاکید کرد: این خروجی یکی از پرترددترین مسیرهای اتوبان کسایی به دلیل ورود به مناطق صنعتی تبریز است که باید مورد بازسازی و مسیرگشایی قرار گیرد.
وی با یادآوری بار ترافیکی که در طول روز بخصوص ساعات اولیه صبح در این خروجی ایجاد می‌شود تصریح کرد: تعریض باند رفت به سمت راه آهن طی سال آینده صورت خواهد گرفت.
به گفته علیزاده این طرح با مشارکت ۵۰ درصدی شهرداری تبریز و راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی انجام می‌شود.
همین گزارش حاکی است، آذربایجان‌شرقی با ۱۴ هزار کیلومتر که ۱۰ هزار کیلومتر آن راه روستای و ۴ هزار کیلومتر باقی مانده راه‌های اصلی، فرعی، آزاد راه و بزرگراه را شامل می‌شود یکی از پر راه‌ترین استان‌های کشور محسوب می‌شود.