ئیس مرکز علمی کاربردی شهرداری تبریز از برگزاری رویداد «استارتاپ ویکند» شهرداری تبریز در سه محور شهری در آینده ای نزدیک خبر داد.
به گزارش جارچی اخبار، علیرضا سلطانی در گفتگو با برنامه تلویزیونی «تبریزیم» اظهار داشت: طی این اقدام کلیه شهروندان صاحب اندیشه و ایده می توانند طرح های خود در سه محور حمل و نقل و ترافیک شهری، به سبب مشکلات سیما و منظر شهری و همچنین مدیریت پسماند را ارائه دهند.
وی افزود: بهره گیری از ایده های جدید از ضرورت‌های توسعه شهری امروز است چرا که هر لحظه شاهد تغییرات هستیم و نمی‌توان با ابزارهای سنتی شهر را مدیریت کرد.
سلطانی با اشاره بر نقش فناوری در پیشرفت و توسعه شهری تصریح کرد: برگزاری چنین رویداد هایی که ایده هایی نو و خلاق را به واسطه حضور گروه ها و افراد صاحب نظر و متخصص ارائه می دهند، جهت توسعه شهری ضروری است.
رئیس مرکز علمی کاربردی شهرداری تبریز ادامه داد: به طور مثال ۷۰ درصد پسماند جهان امروز بازیافت می‌شود که شاید سهم ایران در این خصوص تنها ۲۰ درصد است.
سلطانی با دعوت از گروه‌ها و افرادی که قابلیت ارائه طرح‌های نو و خلاق در زمینه های ترافیک و حمل و نقل شهری، سیما، منظر و پسماند دارند، اظهار داشت: رویداد استارتاپ ویکند می تواند فضا و شرایطی فراهم سازد که به موجب آن کسانی که صاحب ایده و اندیشه و فکر هستند و توانمندی برای بحث و ارائه خدمت جدید در حوزه های شهری دارند، خود را به چالش بکشند.
وی یادآور شد: به واسطه تغییراتی که در زندگی شهری رخ داده است، برخی ابزار و کالاها که در امور روزمره استفاده می کنیم گاهی عمر تکنولوژی آنها تا چند ماه است که همین موضوع بهره گیری از تکنولوژی و آخرین یافته‌های علمی را ضروری می سازد.