حسن عزیزی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ما اظهار داشت: این میزان تسهیلات برای اجرای ۱۷ هزار و ۳۳۹ طرح اشتغالزا در مناطق زلزله زده استان پرداخت شده است.

وی با بیان اینکه بیشترین تسهیلات اشتغالزایی تاکنون در سرپل ذهاب پرداخت شده است، مقدار آن را یک هزار و ۷۰۹ میلیارد و ۷۹۳ میلیون ریال و برای اجرای ۶ هزار و ۱۳۲ طرح عنوان کرد.

عزیزی ادامه داد: اسلام آبادغرب با دریافت تسهیلاتی به میزان ۷۶۸ میلیارد و ۹۶۰ میلیون ریال برای اجرای ۶۳۰ طرح و ثلاث باباجانی با دریافت ۷۲۸ میلیارد و ۷۷۷ میلیون ریال برای اجرای سه هزار و ۳۶۶ طرح در رده های دوم و سوم قرار دارند.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه، در ادامه به اشتغالزایی ایجاد شده در مناطق زلزله زده نیز اشاره و تصریح کرد: با توجه به تسهیلات پرداختی یادشده در کل استان، تاکنون ۱۹ هزار و ۳۲۲ فرصت شغلی ایجاد شده است.

وی بیشترین فرصت های شغلی ایجاد شده را متعلق به سرپل ذهاب با ۶ هزار و ۶۶۵ مورد عنوان کرد و افزود: ثلاث باباجانی با سه هزار و ۵۶۳ مورد، دالاهو با سه هزار و ۱۰۲ مورد و گیلانغرب با ۲ هزار و ۵۵۲ مورد در رده های بعدی از نظر ایجاد اشتغال قرار دارند.

عزیزی تصریح کرد: همچنین در شهرستان های اسلام آبادغرب، قصرشیرین و جوانرود نیز بین ۸۰۰ تا یک هزار فرصت شغلی ایجاد شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: اکنون ۳۲ هزار و ۸۱۵ فرصت شغلی نیز در صف انتظار برای دریافت تسهیلاتی به مقدار ۲۱ هزار و ۴۵۷ میلیارد و ۵۰۱ میلیون ریال قرار دارند.
به گزارش جارچی اخبار به نقل از ایرنا, وی خاطرنشان کرد: از این تعداد تاکنون با ۱۷ هزار و ۳۴۰ طرح برای پرداخت تسهیلاتی به مقدار پنج هزار و ۴۸۵ میلیارد و ۹۴۹ میلیون ریال انعقاد قرارداد شده است.
نرخ بیکاری استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت در تابستان امسال ۱۴.۴ درصد از سوی مرکز آمار ایران اعلام شده است.

گفته می شود بیش از ۱۵۰ هزار نفر بیکار هم اکنون در استان کرمانشاه وجود دارد که هر سال هفت هزار و ۵۰۰ نفر به آنها اضافه می شود.

اکنون هزار و ۲۷ واحد صنعتی با سرمایه گذاری ۳۸ هزار و ۴۹۹ میلیارد ریال در استان وجود دارد که ۳۰ هزار و ۲۸۴ نفر در آنها مشغول به کار هستند.