رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تبریز گفت: با انجام‌کارهای کارشناسی و مشورت با مجموعه‌ داران برخی از اماکن شهرداری و خانه‌های تاریخی می‌تواند در اختیار مجموعه داران قرار گیرد.
به گزارش جارچی اخبار، شکور اکبرنژاد در جلسه کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورا که با حضور مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و مجموعه داران شاخص تبریزی در محل موزه آذربایجان برگزار شد گفت: امروز بیش‌ از هر زمان دیگری باید به مجموعه داران، کسانیکه زندگی خودرا وقف فرهنگ و هنر کشور و تبریز کرده‌اند توجه کرد.
وی با اشاره به دارایی های تبریز در حوزه فرهنگ و هنر گفت: تمامی‌ کسانیکه در حوزه فرهنگ و هنر فعال هستند نظرات و تجربیات خودرا برای هرچه‌ بهتر شدن فعالیت‌های فرهنگی مدیریت شهری ارائه کنند.
اکبرنژاد با بیان اینکه تیم کارشناسی برای مشکل یابی و ایجاد راهکاربرای برخورداری از توانمندی‌های مجموعه داران تبریزی تشکیل می‌شود گفت: تیم‌ کارشناسی متشکل از اعضای کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر، اداره‌کل میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی، مجموعه‌ داران و شهرداری تبریز تشکیل خواهد شد.
دبیر کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر نیز با بیان اینکه سیاست گذاری مشخصی در حوزه فرهنگی و گردشگری تبریز وجود ندارد گفت: برند گردشگری تبریز باید مشخص و در برندهای موجود تجدید نظر کرد.
سعید نیکو خصلت با بیان اینکه دارایی های مجموعه داران تا زمانی‌ که برای نشان دادند فرهنگ‌ به کار نرود تبدیل به سرمایه فرهنگی نمی‌شود گفت: از دوران قاجار و پهلوی معلوم نیست عمداً به جایگاه فرهنگی تبریز لطمه‌ زدند یا خیر اما بسیاری از کارها را انجام دادند که هویت تبریز و بافت تاریخی تبریز را دستخوش تغییر کرد.