شهردار منطقه یک تبریز از سنگ‌فرش کردن کوچه پروین اعتصامی خبر داد.
به گزارش جارچی اخبار، رضا پاک‌نهاد شهردار منطقه یک تبریز با بیان اینکه بخشی از محور پنجم گردشگری تبریز نیز در محدوده این منطقه قرار دارد گفت: بر این اساس مقرر شده در سال آتی کوچه همجوار ساختمان منطقه یک تبریز که خانه پروین اعتصامی در آن قرار دارد، سنگ فرش شود.
وی با بیان اینکه منطقه یک شهرداری تبریز جزو مناطق برخوردار این شهر به شمار آمده و منطقه ای وسیع و پرجمعیت است اظهار داشت: فشردگی جمعیت باعث می شود میزان مطالبات شهروندان از شهرداری منطقه یک تبریز بالا باشد
پاک نهاد افزود: سه ورودی مهم شهر تبریز در محدوده این منطقه قرار دارد و بر همین اساس از نظر گردشگری و عبور و مرور مسافران و شهروندان از اهمیت بالایی برخوردار است.
وی با اشاره به عملکرد شهرداری منطقه یک تبریز در سال ۹۸ گفت: دو موضوع در سال جاری بر اساس تاکید شهردار محترم و اعضای محترم شورای شهر تبریز محور فعالیت های ما بود که شامل آسفالت و توسعه فضای سبز است.
پاک نهاد ادامه داد: عملیات آسفالت ریزی در محدوده منطقه یک همچون سایر مناطق در سه بخش لکه گیری معابر، آسفالت اساسی و درزگیری صورت گرفت که با توزیع ۲۹هزار تن آسفالت، توانستیم رتبه اول را بین مناطق دهگانه تبریز در این حوزه کسب کنیم.
وی همچنین درباره پروژه های توسعه فضای سبز در این منطقه گفت: عملیات اجرایی ۲ پارک به اتمام رسیده است که بوستان سلامت با ۳.۵هکتار مساحت، یکی از بزرگ ترین پارک های جدید تبریز به شمار می آید و در صورت مساعد بودن شرایط جوی، اواخر سال جاری مورد بهره برداری قرار می گیرد.
شهردار منطقه یک تبریز محله محوری را از دیگر موضوعات در دستور کار شهرداری این منطقه عنوان کرد و افزود: پروژه های مسیرگشایی، آسفالت ریزی، پله گذاری و… در همین راستا در مناطق کم برخوردار اجرا شده است.
به گفته رضا پاک نهاد، شهرداری منطقه یک تبریز همچنین موظف بود حدود ۹میلیاردتومان اعتبار برای اجرای پروژه مقبره الشعرا که توسط سازمان عمران شهرداری اجرا می شود، اختصاص دهد.
وی در این باره عنوان کرد: شهرداری منطقه یک برای اجرای پروژه مقبره الشعرا ۹میلیاردتومان تامین اعتبار کرده که بیش از یک میلیاردتومان از آن پرداخت شده است.
شهردار منطقه یک تبریز در ادامه میزان تحقق کل بودجه سال جاری این منطقه را ۴۵درصد اعلام کرد و افزود: بودجه عمرانی منطقه نیز به میزان ۳۵درصد محقق شده است.
پاک نهاد در پایان با اشاره به ارتباط بی واسطه خود با مردم و شهروندان ساکن در این منطقه، گفت: می توان گفت مهم ترین مطالبه شهروندان از مجموعه مدیریت شهری بازگشت اعتماد است و باید توجه داشت که در سایه شفافیت و ارائه اطلاعات، می توان این مطالبه را محقق ساخت.