مدیرکل تامین اجتماعی آذربایجان‌شرقی حرکت به سمت الکترونیکی شدن فعالیت ها را مهمترین اولویت این اداره کل خواند و گفت: توسعه خدمات غیرحضوری از مهم‌ترین برنامه‌های سازمان بوده و خوشبختانه گام های خوبی در این راستا برداشته شده است
به گزارش جارچی اخبار، جعفر سمساری امروز در نشست خبری با خبرنگاران رسانه های گروهی گفت : مهم‌ترین طرحی که در استان در حال اجراست، همان ایجاد پرونده‌های الکترونیکی می‌باشد به‌طوریکه تبدیل کلیه پرونده‌ها به الکترونیکی شدن را در دستور کار دارد که تاکنون ۵۴ درصد آن انجام شده گرچه مسیر مهاجرت از سیستم‌های سنتی به نوین یک فرآیند پیچیده است ولی رویکرد اصلی سازمان تداوم این حرکت می‌باشد و در تلاش هستیم تمامی یک و میلیون ۲۰۰ پرونده این مسیر را طی کنند
وی ادامه داد: در طرح سیستم‌های غیرحضوری و الکترونیکی، تقریبا ۸۰ درصد احکام مطالبات به این صورت ارسال می‌شود به‌طوریکه در سال‌جاری ۱۶۷ هزار ابلاغ داشتیم که ۱۳۰ هزار مورد به صورت الکترونیکی ابلاغ شده است.
مدیر کل تأمین اجتماعی آذربایجان‌شرقی ادامه داد: ۸۷ درصد فیش‌های صادر شده الکترونیکی است همچنین ۹۹ درصد لیست‌های دریافتی بیمه به صورت الکترونیکی است.
وی در ادامه با بیان اینکه اداره کل تامین اجتماعی استان آذربایجان شرقی در سال رونق تولید توانسته به تعهدات خود عمل کند افزود: امسال نسبت به سال ۹۷، تعداد مقرری‌بگیر بیکاری به ۱۱ هزار و ۸۶۵ نفر کاهش یافته است که ۱۷۰ میلیارد تومان مقرری بیکاری برای آنها پرداخت شده است.
مدیرکل تامین‌اجتماعی آذربایجان‌شرقی همچنین از افزایش ۱۳ هزار نفری بیمه‌شده اجباری در سال‌جاری نسبت به سال گذشته خبر داد و گفت: تعداد بیمه‌شدگان اجباری شاغل در کارگاه‌های استان ۴۰۶ هزار نفر است.
وی تعداد مستمری بگیران استان آذربایجان شرقی را ۱۸۴ هزار و ۸۶۶ نفر اعلام کرد و گفت: در ۱۰ ماهه اول ۲ هزار و ۸۸۰ میلیارد تومان مستمری پرداخت شده است.
سمساری به مطالبات تامین اجتماعی استان اشاره کرد و گفت: میزان بدهی معوقه قطعی تامین اجتماعی در استان بیش از ۹۰۰ میلیارد تومان است که در این میان، شرکت واحد اتوبوسرانی با ۷۰ میلیارد تومان بدهی، بزرگترین بدهکار است.