معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: حدود ۵۰ هزار نفر به عنوان عوامل انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در استان اعم از هیأت‌های اجرایی، نظارت و بازرسی کار می‌کنند و حدود ۳ هزار صندوق اخذ رأی پیش‌بینی‌شده است.
به گزارش جارچی اخبار، علیار راستگو افزود: در کنار این اقدامات یکی از اساسی ترین مباحث، برنامه ریزی برای مشارکت گسترده مردم در انتخابات است که ستاد انتخابات در این راستا تلاش خواهد کرد.
وی ادامه داد: یکی از مسائل مهم دیگر در حوزه سیاسی استان، بحث اقوام و مذاهب است که در کمیسیون اقوام و مذاهب مسائل استان رصد و پیگیری می‌شود و می توان گفت یکی از فعال‌ترین کمیسیون‌هاست.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان شرقی افزود: در کنار این مسایل، نظارت بر فعالیت‌های دانشگاه‌ها و دانشجویان در قالب کمیسیون دانشجویی فعال بوده و مسائل دانشگاه‌ها و دانشجویان پیگیری می‌شود و کارگروه ساماندهی خوابگاه‌های دانشجویی نیز فعال است.
وی اضافه کرد: در سطح استان حدود ۴۸ حزب فعال وجود دارد که از این تعداد ۴۰ حزب عضو خانه احزاب هستند
راستگو اظهار کرد: آذربایجان شرقی ۲۴۷ کیلومتر مرز مشترک با ۳ کشور دارد که ۱۴۰ کیلومتر آن با جمهوری آذربایجان است و این استان به لحاظ ضریب امنیتی، جزو امن‌ترین استان کشور است.
وی با اشاره به اینکه در حوزه اجتماعی بیشترین بحث مربوط به سازمان‌های مردم‌نهاد است، گفت: حدود ۸۰۰ سمن در استان فعالیت می‌کنند.
معاون سیاسی ، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه بحث آسیب‌های اجتماعی یکی از بزرگ‌ترین مباحثی است که در استان پیگیری می‌شود، ادامه داد: یکی از اقدامات خوبی که در این زمینه انجام شده تشکیل هیأت اندیشه ورز است که با حضور استادان دانشگاه تشکیل و به‌عنوان یک اتاق فکر در راستای سیاست‌های کلان پس از جمع‌بندی برنامه‌ها به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ می‌شود.
وی افزود:در حوزه پدافند غیرعامل کمیسیون مبارز با بیوتروریسم یکی از مسائلی است که با جدیت دنبال می‌شود و همچنین سه قرارگاه (زیستی، سایبری، شیمیایی) در استان تشکیل‌شده است که برنامه‌های آن به‌صورت جدی پیگیری می‌شود و به عبارتی پدافند غیرعامل فعال‌تر شده است.
راستگو با بیان اینکه ۲۱ فرمانداری و ۴۶ بخشداری در استان فعالیت می کنند، خاطرنشان کرد: میانگین سنی مدیران سیاسی استان ۴۶ سال است.
وی با بیان اینکه در حال حاضر واحد تولیدی با مشکل حاد در استان وجود ندارد ، گفت: ۱۳ واحد مشکل‌دار در استان مدیریت‌شده و مشکل حادی وجود ندارد.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان شرقی گفت: با توجه به صنعتی بودن استان یکی از مسائلی که جزو نیازهای ضروری جامعه بوده رسیدگی به نیازهای کارگری است، که در این خصوص کمیسیون کارگری فعال بوده و موضوعات را رصد و پیگیری می‌کند.