دکتر نمکی از طریق ارتباط بیسیم و با گفتن (با نام و یاد خدا و تبریک سالگرد شکوهمند انقلاب اسلامی) از برج کنترل بندر شهید رجایی اجازه ورود به آب این سه فروند آمبولانس دریایی از اسکله به دریا را گرفت و فعالیت آنها به صورت رسمی در ناوگان فوریتهای پزشکی هرمزگان آغاز شد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان روز سه شنبه در مراسم ترخیص و الحاق این آمبولانس ها در بندرشهید رجایی گفت: یکی از مهمترین اولویتهای بهداشت و درمان در استان تسهیل و تسریع در خدمات رسانی به مردم جزایر است و در همین راستا نیز توسعه آمبولانس های دریایی و هوایی مورد توجه ویژه قرار دارد.

دکتر حسین فرشیدی اظهار داشت: این آمبولانس‌های دریایی از نوع بسیار پیشرفته و مجهز به تجهیزات آی سی یو، امکانات بیمارستانی با قابلیت امدادرسانی به سه بیمار در شرایط عادی و ۱۰ بیمار در شرایط بحرانی هستد و امکان حرکت در شرایط بد آب و هوایی را نیز دارند.
به گزارش جارچی اخبار به نقل از ایرنا, وی اعتبار هزینه خرید این سه فروند آمبولانس دریایی را افزون بر ۵۱۰ میلیارد ریال و از محل اعتبارات استانی و ملی اعلام کرد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از عصر روز گذشته به منظور بهره برداری از ۱۱۷ طرح بهداشتی و درمانی با اعتبار ۲۲۰ میلیارد تومان به استان هرمزگان سفر کرده است.

بخشی از این طرح ها از جمله دانشکده پرستاری و مامایی، دستگاه شتاب دهنده خطی انرژی بالا، بخش دیالیز و بخش بی آی سی یو بیمارستان شهید محمدی روز گذشته مورد بهره برداری قرار گرفت.

بخش دیگری از طرح ها امروز در شهرستان های بستک، بندرخمیر و بندرلنگه در غرب استان هرمزگان به بهره برداری می رسد.