سیامک گهرخانی اصل به عنوان رئیس هیات بسکتبال آذربایجان‌شرقی انتخاب شد.
با رای‌گیری اعضای مجمع هیات بسکتبال آذربایجان شرقی ، سیامک گهرخانی اصل با کسب ۱۶ رأی موفق شد به مدت ۴ سال مدیریت هیأت بسکتبال استان را به عهده بگیرد.
دبیر فدراسیون بسکتبال کشوردر جلسه مجمع هیأت بسکتبال از کاندیداهایی که احساس مسوولیت کرده و حاضر شدند تا وقت و انرژی‌شان را در اختیار بسکتبال و توسعه آن بگذارند، قدردانی کرد و گفت: نقش بسکتبال آذربایجان‌شرقی غیرقابل چشم‌پوشی است و باید از ظرفیت ورزشکاران این استان استفاده کنیم.
عماری ادامه داد: تلاشی که فدراسیون انجام داده برای سطوح تیم‌های ملی برای کار توسعه‌ای و پایه بوده است و کسب موفقیت‌ها و عناوین مختلف توسط تیم‌های ملی، ذاتاً کار توسعه‌ای می‌کند و بعد از مسجل شدن حضور تیم ملی در المپیک، اقبال به بسکتبال بیشتر شد که این موضوع جای توجه و دقت نظر بیشتری دارد.
دبیر فدراسیون بسکتبال یادآور شد: به نظرم جای یک موضوع خالی است و آن هم بسکتبال ۳ به ۳ است و فدراسیون جهانی هم نگاه ویژه‌ای به آن دارد و در این میان بسکتبال ۳ به ۳ بانوان بیش از آقایان رشد و توسعه داشته است.
عماری در ادامه افزود: حساسیت ویژه‌ای در خصوص حضور داوران و ناظران شهرستانی در لیگ‌های مختلف و مخصوصا داوران آذربایجان و شمال‌غرب کشور داریم که امیدوارم با برنامه‌ریزی خوبی این هدف محقق شود.
بهتاج مدیرکل ورزش و جوانان استان آذربایجان‌شرقی و رئیس مجمع انتخاباتی هیأت بسکتبال استان توضیح داد: از هر ۲ کاندیدا تشکر می‌کنم که احساس تکلیف کردند تا این رشته ورزشی با استراتژی و هدف‌گذاری مناسب به توسعه و رشد برسد، چرا که رشته بسکتبال اولین رشته توپی است که سهمیه المپیک گرفته و این نشان‌دهنده برنامه‌ریزی عالی فدراسیون است.
بهتاج در ادامه گفت: در خصوص پیشرفت رشته ورزشی بسکتبال از آموزش و پرورش که دارای ظرفیت بسیار بالایی دارد به نحو احسن استفاده کنیم.
وی افزود: در رابطه با بسکتبال پایه و بانوان، توجه ویژه‌ای از فدراسیون می‌خواهیم و انتظار داریم در سال آتی یک نهضت آموزشی در سطوح مختلف شاهد باشیم.
رئیس مجمع ادامه داد: ما اگر در استان آذربایجان‌شرقی چندین سالن ورزشی داریم، رشته بسکتبال می‌تواند در آنها تمرین کند ولی در ورزش زنجیره رشد متصور هستیم و این زنجیره شامل مربی، ورزشکار، داور و ناظر است.
مدیرکل ورزش و جوانان استان ادامه داد: ما می‌توانیم هر سال چندین سالن را به حلقه بسکتبال تجهیز می‌کنیم تا فراوانی ورزشکاران به چشم بیاید و از شما می‌خواهم تا مربیان فعال‌تر شوند و مسابقات و لیگ‌های استانی و کشوری بیشتری برگزار کنید و در این خصوص باید اسپانسر‌های بهتری پیدا کنیم زیرا استان‌هایی که پیشرفت می‌کنند اغلب به علت حامی مالی است.
مدیرکل ورزش و جوانان استان در خصوص بحث استعدادیابی بیان کرد: علاقمندی افراد به کار تاثیر بسزایی دارد و با اجبار و اکراه و تکلیف، کار استعدادیابی پیش نمی‌رود.
بهتاج همچنین از باشگاه توفارقان آذرشهر که در بحث تیمداری ورود کرده و در لیگ برتر هم تیم دارد، قدردانی کرد.