به گزارش خبرنگار جارچی اخبار از یزد، « آیت الله محمد رضا ناصری» در نشست نمایندگی بنیاد بین المللی غدیر استان با گرامی داشت ایام الله دهه مبارک فجر، بر لزوم حضور فعال دستگاه ها و همچنین حمایت از مجموعه های مردمی در جهت بزرگداشت ایام میلاد حضرت علی(ع) و عید غدیر تاکید کرد.

 

نماینده ولی فقیه در استان  امام جمعه یزد با بیان اینکه مسئله غدیر نباید تنها به یک ایام خاص محدود شود افزود: بحث امامت و ولایت اساس انقلاب اسلامی است لذا باید این موضوع در طول سال در زندگی مردم جاری و ساری باشد.

 

ناصری با اشاره به همت دشمنان در جهت ایجاد تحریف در اسلام ناب اظهار داشت: باید برنامه هایی برای سال طراحی شود تا خوراک فکری و فرهنگی جامعه در این حوزه به مردم ارائه شود.

 

وی تصریح کرد: ما در مملکت شیعی زندگی می کنیم لذا باید بدون هیچگونه تعرض و توهینی و با ارائه ادله مستند و مبتنی بر قرآن و روایات عقاید خود را در جامعه بیان کنیم و از این روحیه تدافعی در حوزه ولایت و امامت خارج شویم.

 

ناصری گفت: نسل جوان و نوجوان ما باید بدانند که چرا ما مکتب حضرت علی (ع) را الگوی خود قرار داده ایم و بر پیاده شدن آن در جامعه اصرار می کنیم.

 

نماینده ولی فقیه در استان یزد گفت: بنیاد بین المللی غدیر و فعالین این  حوزه باید بحث محتواو آموزش را در خصوص مسئله غدیر در اولویت برنامه های خود قرار دهند.

 

وی افزود: اگر ما تنها بتوانیم حدیث ثقلین را به خوبی در جامعه تبیین کنیم بسیاری از مباحث و شبهات ایجاد شده در خصوص مسئله امامت و ولایت حل خواهد شد.

 

امام جمعه یزد اظهار داشت: باید به زبان ساده و با استدلال موضوع امامت و ولایت را در جامعه برای مردم بیان کنیم.

 

ناصری اضافه کرد: باید نظام آموزشی کشور اعم از آموزش و پرورش،حوزه های علمیه و دانشگاه ها در خصوص تبیین بحث امامت و ولایت را در جامعه جدی تر وارد میدان شوند.

 

حجت الاسلام علیرضا نجیمی مدیر کل تبلیغات اسلامی استان نیز در این نشست گفت: بزرگداشت ایام میلاد نور از ولادت امام جواد(ع) تا میلاد حضرت علی (ع) و همچینین دهه امامت و ولایت از اولویت های نمایندگی بنیاد بین المللی غدیر است.

 

وی با بیان اینکه بنیاد بین المللی غدیر بیشتر نقش پشتیبانی معنوی  و فکری را در برنامه ها بر عهده دارد افزود: بزرگداشت هر چه باشکوه تر این ایام نیازمند همراهی دستگاه ها و به ویژه خیرین است.

 

نجیمی با تقدیر از همراهی همه دستگاه ها به ویژه شهرداری در بزرگداشت عید غدیر گفت: در سال های اخیر شهرداری با راه اندازی پایگاه های مبشران غدیر برنامه های خوبی را در دهه امامت و ولایت برگزار کرده است.

 

وی اظهار داشت: با همکاری شهرداری یزد اولین گردهمایی فعالین مردمی غدیر با هدف توانمند سازی و جهت دهی فعالیت ها برگزار می شود.

 

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان گفت: هیئات مذهبی بایدهمانگونه که در شهادت های ائمه با تمام ظرفیت خود در میدان حاضر می شوند در اعیاد نیز با تمام ظرفیت به میدان بیایند و فضای شادی و نشاط را در جامعه ایجاد کنند.

 

دبیر دفتر نمایندگی بنیاد بین المللی غدیر در استان افزود: نباید نسبت به اعیاد بعد از عید غدیرغافل بود و بلافاصله بعد از غدیر به پیشواز محرم رفت بلکه باید برنامه های غدیر تا روز مباهله باشکوه ادامه دار برگزار شود.