به گزارش خبرنگار جارچی اخبار از یزد، «محمد علی طالبی » در مراسم افتتاحیه دوازدهمین نمایشگاه بزرگ کتاب استان یزد با حضور محمد مهدی احمدی مشاور وزیر و مدیر کل حوزه وزارتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمد علی طالبی استاندار یزد، مجید جوادیان زاده مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد و جمعی از مسئولان استانی در محل جدید نمایشگاه های بین المللی استان یزد با اشاره به تلاش های یک ساله برای پایتختی کتاب ایران گفت: عنوان پایتخت کتاب به معنای همکاری تمامی دستگاه های دولتی و عمومی و غیر دولتی است و خوب است که این آسیب شناسی را داشته باشیم.

 

استاندار یزد در این مراسم گفت: یکی از بزرگترین رویدادهای فرهنگی استان، برگزاری نمایشگاه کتاب است که فرصتی برای توجه جدی تر به مسائل فرهنگ استان و ورود کتاب به جریان زندگی و سطح جامعه است.

 

وی افزود: خوشبختانه ما رویدادهای فرهنگی بزرگ در استان داریم که افتتاح کتابخانه مرکزی یزد از جمله این رویدادها است که در نیمه اسفندماه با حضور مسئولان کشوری بعد از گذشته دو دهه افتتاح می شود و در کنار رویدادهای دیگر در استان این کتابخانه می تواند نقش خوبی را در جریان فرهنگی استان یزد ایفا کند.

 

استاندار یزد با اشاره به انتخاب یزد به عنوان پایتخت کتاب ایران ادامه داد: ما تجربه های بسیاری از  این عنوان آموختیم و توجه خوبی در استان به حوزه کتاب انجام شد و دستاوردهای خوبی را داشتیم اما باید نگاه نقادانه نیز بدان داشته باشیم زیرا نمی خواهیم آن را پایان یافته تلقی کنیم و با درس گرفتن با فعالیت های یک سال گذشته برای آینده کتاب یزد برنامه ریزی مناسبی داشته باشیم.

 

طالبی بیان کرد: ما باید نقاط قوت را تقویت کرده و نقاط ضعف را نیز بررسی کنیم که یکی از این مشکلات تمرکز توقعات بر چند دستگاه محدود بود زیرا بسیاری از دستگاه ها و سازمان ها می توانستند اقدامات مناسبی داشته باشند.

 

استاندار یزد گفت: امروز باید کتاب در متن زندگی انسان ها قرار گیرد و از عناصر سبک زندگی انسان ها باشد یعنی از جماعت دینی که معجزه آن کتاب قرآن است و در آن قسم به قلم بیان می شود انتظار این است که کتاب در متن زندگی باشد و از عناصر شکل دهنده جامعه باشد