یک کارگاه تولیدی وانبار چسب در راسته کفاشان بازار حرمخانه تبریز عصر امروز یکشنبه دچار آتش‌سوزی شد.
به گزارش جارچی اخبار، سخنگوی اورژانس ۱۱۵ آذربایجان شرقی گفت: آتش سوزی در یک کارگاه تولید کفش رخ داد و بلافاصله اتوبوس آمبولانس به محل اعزام شد.
وحید شادی نیا افزود: بر اساس اطلاعات دریافتی چند نفر در این حادثه دچار دودگرفتگی شده اند.
معاون میراث فرهنگی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی نیز در این زمینه اظهار داشت: این حادثه در یک باب خانه قدیمی واقع در بازار حرمخانه که به عنوان انباری لوازم و تجهیزات صنعت کفش استفاده می شد، روی داد.
علیرضا قوچی افزود: این آتش سوزی هیچ صدمه ای به بافت تاریخی بازار حرمخانه نرسانده است.
آتش سوزی کارگاه تولیدی در بازار حرمخانه تبریز اطفاء شد
در همین حال مدیر عامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تبریز از اطفاء حریق کارگاه تولیدی در بازار حرمخانه خبر داد.
محمد قلیزاده در تشریح این خبر اظهار کرد: حوالی ساعت ۱۷:۸ عصر یکشنبه با گزارش وقوع آتش سوزی کارگاه تولیدی در بازار حرم خانه تبریز، تیم‌های عملیاتی ایستگاه‌های شماره یک شهدای آذربایجان و ۱۱ شهدای بازار همزمان به محل حادثه اعزام شدند.
وی اضافه کرد: این آتش سوزی در طبقه سوم یک ساختمان قدیمی رخ داده و با شعله و دود غلیظی همراه بود و دود حاصل از حریق، دسترسی آتش نشانان را به کانون حریق با مشکل مواجه کرده بود.
وی از اعزام هفت ایستگاه عملیاتی دیگر پس از شروع عملیات اطفاء خبر داد و گفت: با تقسیم بندی گروهی، تعدادی از گروه‌ها عملیات مهار و تعدادی هم عملیات پیشگیری از گسترش حریق را در پیش گرفته و به سرعت این آتش سوزی مهار کردند.
قلیزاده یاد آور شد: یکی از آتش‌نشانان در حین اجرای عملیات دچار دودزدگی نسبتا شدیدی شده بود که جهت مداوا در اختیار عوامل اورژانس قرار گرفت و یکی از آتش‌نشانان هم که در حین اجرای عملیات در زیر آوار گرفتار شده بود به سرعت توسط تیم‌های حاضر به بیرون منتقل شد، خوشبختانه این حادثه صدمات جانی نداشت.
وی افزود: تیمی از آتش نشانان به صورت آماده در محل حادثه حضور دارند.
بازار تاریخی تبریز با یک کیلومترمربع وسعت بزرگ ترین سازه مسقف جهان است که در فهرست آثار یونسکو ثبت شده است.
راسته «ایکی قاپیلار» بازار تبریز چند ماه قبل دچار آتش سوزی وسیعی شد که میلیاردها تومان خسارت بر جا گذاشت.