به گزارش خبرنگار جارچی اخباراز یزد، سردار محمدرضا میرحیدری اظهار داشت: در پی دریافت یک فقره پرونده کلاهبرداری از دادسرای عمومی و انقلاب یزد پیگیری موضوع در دستور کار مأموران پلیس اطلاعات و امنیت عمومی استان قرار گرفت.

 

وی افزود: در تحقیقات اولیه مشخص شد که وی به صورت قولنامه ای چند واحد آپارتمان مسکونی در حال ساخت را همزمان به ۹۱ نفر فروخته و متواری است.

 

فرمانده انتظامی استان یزد ادامه داد: بلافاصله با هماهنگی مقام قضائی مکان‌هایی که احتمال تردد و حضور متهم در آنجا می‌رفت تحت نظر قرار گرفت تا اینکه با انجام اقدامات اطلاعاتی و فنی و مراقبت‌های شبانه روزی در نهایت مخفیگاه متهم در استان تهران شناسایی و در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر و پس از انتقال به استان یزد تحویل مراجع قضائی شد.

 

میرحیدری تصریح کرد: متهم با این شیوه تاکنون تعدادی از واحدهای آپارتمانی را به ۹۱ نفر فروخته و در مجموع ۷۰ میلیارد ریال از بابت فروش واحدهای آپارتمانی کلاهبرداری کرده است.

 

فرمانده انتظامی استان یزد از همشهریان خواست از خرید وسیله نقلیه یا ملک به صورت قولنامه ای اجتناب کرده و معامله را در دفاتر اسناد رسمی به ثبت برسانند؛ زیرا در این مراکز، درباره اصالت اسناد و مالکیت افراد از مراجع قانونی مانند سازمان ثبت اسناد و املاک، شهرداری و غیره استعلام می‌شود؛ بنابراین تا حد زیادی از بروز مخاطراتی که در نتیجه تنظیم قولنامه‌های عادی و دستی ایجاد می‌شود، جلوگیری خواهد شد.