مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی گفت: راه‌های اصلی و فرعی و آزادراه تبریز – زنجان باز بوده ولی با توجه به بارش برف و کولاک لغزنده است.
به گزارش جارچی اخبار، اورجعلی علیزاده، روز دوشنبه افزود: با وجود شدت بارش و کولاک در راه های اصلی و فرعی استان نیروهای راهداری با تلاش شبانه روزی خود مانع از بسته شدن آن ها شده اند.
وی اظهار داشت: با توجه به لغزندگی راه های استان رانندگان برای تردد باید خودرو خود را به زنجیر چرخ مجهز کرده و با رعایت قوانین و مقررات با احتیاط رانندگی کنند.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه نیروهای راهداری روز گذشته راه ارتباطی حدود ۱۵۰ روستای استان را بازگشایی کردند، گفت: هم اکنون راه ارتباطی حدود ۱۲۰ روستای استان بسته بوده و در صورت توقف کولاک تلاش می شود تا پایان امروز راه ارتباطی بیشتر این روستاها نیز بازگشایی شود.
علیزاده، ادامه داد: این روستاها در مناطق کوهستانی و برف گیر استان واقع هستند و بیشتر آن ها به علت نداشتن راه ارتباطی مناسب در اثر بارش برف و کولاک بسته می شود.
آذربایجان شرقی دارای ۱۴۲ دهستان و ۲ هزار و ۷۰۶ روستا بوده و حدود یک میلیون و ۱۴۵ هزار و ۴۴۲ نفر در این روستاها سکونت دارند.
طرح راهداری زمستانی از اول آذر تا پایان اسفند با استفاده از ۳۶۲ دستگاه نمک پاش و برف روب اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای و ۱۹۱ دستگاه اجاره ای این سازمان در آذربایجان شرقی اجرا می شود.
این استان دارای ۲۳۵ کیلومتر آزاد راه، ۴۵۳ کیلومتر بزرگراه، ۹۲۲ کیلومتر راه اصلی، ۲ هزار و ۷۵ کیلومتر راه فرعی و ۱۰ هزار و ۴۴۱ کیلومتر راه روستایی است.