یزد – خبرنگار جارچی اخبار استاندار یزد با اشاره به برگزاری طرح ملی دانش آموزی نجات آب (داناب) در مدارس استان گفت:ارائه الگوی مناسب در این بخش می‌تواند در بهینه‌سازی مصرف آب پاسخگو باشد.

 

محمدعلی طالبی روز سه‌شنبه در آیین تجلیل از برگزیدگان جشنواره طرح ملی داناب افزود: استان یزد یکی از استان‌هایی است که همواره با چالش خشکسالی و کم آبی روبرو بوده و برگزاری چنین برنامه‌هایی نقش مهمی در فرهنگ سازی مصرف بهینه  آب دارد.

 

وی ضمن قدردانی از برگزارکنندگان طرح یاد شده اظهار داشت: فرهنگ سازی در زمینه های مختلف به ویژه مصرف بهینه آب باید از کودکی و در بین دانش آموزان آغاز شود زیرا این قشر تاثیرگذار هستند.

 

استاندار یزد گفت: همواره مردم دار العباده به قنات، قنوت و قناعت شهرت داشتند و در استفاده از آب در این خطه کویری سرآمدند، لذا می‌طلبد مسوولان در این زمینه برنامه‌ریزی کنند.

 

محمدمهدی جوادیان‌زاده مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای یزد هم در آیین گفت: پیشینیان ما همواره با استفاده از قنات از مسیر بسیار دور آب را برای آبادانی به شهرها آوردند و از قطره قطره آب محافظت کردند اما متاسفانه با پیشرفت تکنولوژی و حفر چاه‌های عمیق ما نتوانستیم این یادگار پیشینیان را حفط کنیم و امیدواریم برگزاری چنین طرح های در راستای استفاده بهینه از مصرف آب و فرهنگسازی آن اثر گذار بوده و شاهد گسترش فرهنگ حفاطت آب باشیم.

 

مهدی باصولی مدیر عامل جهاد دانشگاهی یزد نیز در این مراسم گفت: خوشبختانه با اقدامات انجام شده و برگزاری موفق طرح داناب در سالهای گذشته و طی توافقنامه ای با شرکت آب منطقه ای استان انجام شده طرح داناب برای سه سال آینده اجرا می شود و برگزاری مسابقات فرهنگی و همچنین دیگر مسابقات در زمینه آب به ویژه دانش آموزان و با همکاری آموزش و پرورش انجام خواهد شد.