رییس گروه پیش‌بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی گفت: براساس پیش بینی هواشناسی وضعیت جوی استان در روز جمعه ۲ اسفند همزمان با برگزاری انتخابات مجلس پایدار و نیمه ابری است.
به گزارش جارچی اخبار، محمد امیدفر، روز پنجشنبه با بیان اینکه فعالیت سامانه بارشی که از صبح در استان آغاز شده تا اواخر وقت امروز ادامه دارد، افزود: هوای استان در این روز نیمه ابری گاهی با افزایش ابر و در برخی نواحی همراه با مه رقیق است.
وی اظهار داشت: از هفته آینده سامانه بارشی جدیدی وارد استان شده و موجب افزایش ابر، بارش باران و برف، لغزندگی معابر و بروز پدیده مه در برخی نقاط می شود.
رییس گروه پیش‌بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی گفت: در ۲۴ ساعت گذشته بیشترین میزان بارندگی با ۱۴ میلی‌ متر از ملکان گزارش شده و میانگین بارش در شرق تبریز (منطقه زعفرانیه) ۶.۴ میلی متر و در غرب تبریز (فرودگاه) ۷.۶ میلی‌متر گزارش شده است.
امیدفر، ادامه داد: در زمان کنونی ( ساعت ۱۳ ) میانه با ۴ درجه بالای صفر و اسکو با صفر درجه به ترتیب گرمترین و سردترین شهرهای استان بوده و دمای تبریز یک درجه سانتی گراد بالای صفر است.
آذربایجان شرقی منطقه ای سردسیر و کوهستانی است و از لحاظ تقسیم بندی های اقلیمی جزو مناطق نیمه خشک به حساب می آید.
آب و هوای این استان به طور کلی سرد و خشک است ولی به علت تنوع توپوگرافیکی از اقلیم های متفاوتی برخوردار است.
این استان همواره تحت تأثیر باد های سرد شمالی و سیبری و بادهای مرطوب دریای سیاه و مدیترانه و اقیانوس اطلس همچنین بادهای محلی متاثر از کوهستان های سبلان در شرق، سهند در غرب و جنوب غربی، رشته کوه های قره داغ در شمال، رشته کوه های تخت سلیمان و اربط در جنوب، ارتفاعات بزقوش در جنوب شرق و قوشاداغ در شمال شرق استان قرار دارد.