به گزارش خبرنگاران ما از مراکز استان‌ها، خطیبان جمعه امروز دوم اسفند ماه همزمان با انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در سراسر کشور در آیین عبادی سیاسی نمازجمعه گفتند: مردم ایران باحضور و مشارکت حداکثری در مناسبت ها از جمله انتخابات و راهپیمایی ۲۲ بهمن دشمنان را رسوا می‌کنند.

آنان ضمن تاکید بر حضور پرشور در انتخابات، انتخاب افراد شایسته بر طبق معیارهای رهبر معظم انقلاب، حفظ و صیانت آرا و تن دادن همه افراد به رای مردم و نتیجه انتخابات را از مصادیق تقوای انتخاباتی دانستند .

امامان جمعه خطاب به نمایندگان منتخب بعد از شمارش آرا گفتند: هر کس که در انتخابات رای آورد و پیروز شود باید بداند که نماینده کل مردم است و در قبال همه مردم وظیفه دارد و باید خدمتگذار همه جامعه ما باشد.

محور دیگر خطبه های امامان جمعه امور تربیتی وتربیت اسلامی بود ،آنان بااشاره به مناسبت این روز گفتند: بحث تربیت اسلامی دانش آموزان خیلی مهم بوده و تربیت نوجوانان و جوانان در تراز اسلام یکی از ماموریت‌های مهم آموزش و پرورش است.

خطیبان جمعه با اشاره به بیانات رهبر انقلاب در خصوص تربیت اسلامی اظهار داشتند: دانش آموزان باید معنای جشن تکلیف را بدانند که این یک ماموریت الهی است.

در اولین جمعه اسفندماه ، صدها هزار تن از مومنین و خداجویان ایران اسلامی با حضور در بیش از ۸۰۰ مصلای کشور گردهم آمدند تا ضمن شرکت در آیین عبادی نماز جمعه از مهمترین رخدادهای مهم ایران و جهان در قالب خطبه های بیان شده توسط امامان جماعت آگاه شوند تا به این شکل این آیین معنوی را با بصیرت سیاسی پر بار کنند.

چکیده خطبه‌های نمازجمعه مراکز استان‌ها در پی می‌آید:

ساری

نماینده ولی فقیه در مازندران و امام جمعه ساری با اشاره به اینکه دشمنان تنها ۲ زبان ، زور و حضور نظام‌جمهوری اسلامی را می فهمند، گفت: مردم ایران با حضور حداکثری در این انتخابات، دشمنان را رسوا می‌کنند.

حجت الاسلام والمسلمین محمد باقر محمدی لایینی بااشاره به حضور پرشور مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن و مناسبت امروز افزود: مردم ایران دوم اسفند را نیز با حضور پرشور پای صندوق های رای برای انتخاب افراد کارآمد و قوی به عنوان کارنامه درخشان به یادگارخواهند گذاشت .

زاهدان

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان گفت: مردم شیعه و سنی همیشه درصحنه این استان باحضور گسترده در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی خط بطلانی بر همه نقشه‌ها و توطئه‌های دشمنان نظام کشیدند.

حجت‌الاسلام والمسلمین مصطفی محامی با بیان اینکه لازمه برخوداری از تقوا عمل به دستورات الهی است، اظهار داشت: شرکت در انتخابات یکی از مصادیق بارز مسوولیت اجتماعی و عمل به تقوا الهی است.

امام جمعه زاهدان بیان کرد: حضور در انتخابات هم حق و هم تکلیف است و مردم حق دارند که در سرنوشت خود و جامعه سهیم باشند و در کنار آن نیز این انتخابات تکلیفی برای مردم نیز است.

مشهد

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی و امام جمعه مشهد گفت: با مشارکت مسوولانه اقشار مختلف مردم در انتخابات سرنوشت ساز امروز، برنده اصلی، اسلام و نظام ولایی ایران اسلامی است.

آیت الله سیداحمد علم الهدی افزود: رهبر معظم انقلاب در سخنان اخیر خود فرمودند شرکت در انتخابات واجب شرعی است و برخی مراجع دیگر نیز همین نظر را اعلام کردند.

وی گفت: با رای دادن می‌توانیم افراد مومن، صالح، کارآمد، دلسوز و انقلابی را به مجلس بفرستیم، رای ما باید توام با درایت، شناخت و اطلاعات باشد و کسانی را انتخاب نکنیم که بعدا بروند در اروپا و آمریکا نوکر و کلفت دشمنان انقلاب شوند.

کرمان

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان با اشاره به ویژگی های سردار دلها ،گفت: نسل جوان وصیت نامه سردار شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی را با دقت بخوانند و با هم بحث کنند.

حجت الاسلام حسن علیدادی سلیمانی با اشاره به وصیت نامه سردار شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی گفت: در وصیتنامه سردار به معرفت و شعور اشاره شده که بعدی از معرفت دشمن شناسی و زمان شناسی است.
حجت الاسلام علیدادی سلیمانی با اشاره به اینکه یک ملت با شعور و معرفت کاملا بعدهای معرفت را می شناسد، تاکید کرد: این ملت حرکت در خط رهبری را خوب می دانند و به آن اعتقاد دارند و در عملیات های خود در جبهه های انقلاب کاملا به فرمان ایشان هستند.
امام جمعه کرمان خاطرنشان کرد: وصیت نامه سردار شهید سپهبد حاج قاسم سلمیانی کاملا ابعاد یک جریان با معرفت و با شعور را به خوبی مشخص کرده است و به بخش های آن پرداخته است.

تبریز

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی و امام جمعه تبریز با بیان اینکه شرکت در انتخابات یک وظیفه شرعی است، گفت: مجلس قوی آبروی نظام است.

حجت الاسلام سیدمحمدعلی آل هاشم اظهار کرد: امروز به وظیفه شرعی خود عمل می‌کنیم و باید مواظب باشیم که تقوای انتخاباتی را رعایت کنیم.

وی با تاکید بر ضرورت تشکیل مجلس قوی با انتخاب نمایندگانی اصلح و کاردان گفت: انتخابات جهاد عمومی و آبروی نظام است و مایه برکت و قدرت ایران است و در برابر دشمن مصونیت بخش است.

سنندج

نماینده ولی فقیه در کردستان و امام جمعه سنندج گفت: حضور حداکثری و مشارکت بالای مردم در پای صندوق‌های رای، سرنوشت کشور را در یک دوره چهار ساله رقم خواهد زد.

ماموستا فایق رستمی اظهار داشت: مردم امروز سرنوشت خود را با شرکت در انتخابات تعیین و از مردم‌سالاری دفاع می‌کنند و امروز ۸۰ میلیون مردم ایران امانت و آینده خود را بدست نمایندگان منتخب خود در مجلس می‌سپارند.
امام جمعه سنندج با بیان اینکه دعا روح عبادت است و ذکر خداوند انسان را به او نزدیک می‌کند و از بلاها دور می‌سازد، افزود: قرآن مکتب معنویت و عرفان برای جامعه بشری است و مرکز شفا و رحمت است و باید از آیات این کلام الهی بهره برد.

زنجان

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان گفت: ملت ولایتمدار برای تحقق مردم سالاری و به تبعیت از رهنمودهای معمار کبیر انقلاب اسلامی و ولی امر مسلمین به پای صندوق های رای آمده‌اند.

حجت الاسلام علی خاتمی افزود: امروز ملت ولایتمدار جهت میثاق با آرمان های امام راحل، خون پاک شهدا، تحقق مردم سالاری و خنثی کردن توطئه های دشمنان در پای صندوق های رای حضور حداکثری یافته اند.
به گزارش جارچی اخبار به نقل از ایرنا, وی تاکید کرد: این حضور پرشور تو دهنی مهمی برای توطئه های گوناگون دشمنان اسلام، استکبار و در راس آنها آمریکا و صهیونیسم کودک کش اسرائیل است.

رشت

نماینده ولی فقیه در استان گیلان و امام جمعه رشت گفت: پس از اتمام انتخابات ، باید رفاقت بین کاندیداها ایجاد شود.

آیت الله رسول فلاحتی اظهار داشت: طی هفته اخیر رقابت بین کاندیداها و طرفداران آنان برای حضور در یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی را شاهد بودیم اما پس از اتمام انتخابات، تمامی کاندیداها و طرفداران آنان باید برای اعتلای کشور رفاقت کرده و کینه ها و گفتمان های تند را کنار بگذارند.

وی افزود: همچنین از مردم تقاضا دارم که به افرادی رای بدهند که شجاع باشند و باید افراد اصلح را انتخاب کرده تا آنان بتوانند تصمیمات تاثیرگذاری را در مجلس شورای اسلامی بگیرند.

بوشهر

نماینده ولی فقیه و امام جمعه بوشهر گفت: براساس گزارش‎های دریافتی از شعبه‌های رای‌گیری در این استان حماسه‎ دیگری با حضور باشکوه مردم در انتخابات در حال رقم خوردن است.

آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری افزود: انتخابات یکی از مولفه‎های نظام جمهوری اسلامیو نماد مردم سالاری دینی است.

وی ادامه داد: برای یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی آنهایی که حائز شرایط بودند به صحنه آمده و خود را معرفی کرده‌اند که اکنون مردم با بررسی‌‏های خود آنها را انتخاب می‏‌کنند و این نماد مردم سالاری است.

اراک

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و خطیب جمعه اراک گفت: حضور پرشور اقشار مختلف مردم پای صندوق‌های رای امنیت و اقتدار ملی را تضمین کرده و بلوغ سیاسی مردم را به نمایش می‌گذارد.

آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی فزود: مشارکت آگاهانه و پرشور مردم در انتخابات سرمایه عظیمی است و مهر تایید بر نظام مقدس جمهوری اسلامی نشانه وفاداری ملت به آرمان‌های امام راحل، مقام معظم رهبری و خون مقدس شهدا است، بنابراین حضور اقشار مختلف مردم در این فرآیند ملی واجب و ضروری است.

وی ادامه داد: دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در آمریکا، اسراییل، انگلیس و عربستان از طریق شبکه‌های ماهواره‌ای و مجازی علیه نظام اسلامی ایران تبلیغات منفی می‌کنند که حضور آگاهانه مردم در انتخابات تمامی این توطئه‌های دشمنان را خنثی می‌کند.

خرم‌آباد

نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم‌آباد گفت: انتخابات روز تجلی شعور و عقلانیت مردم و روز موفقیت و سربلندی همه ملت ایران است.

حجت الاسلام و المسلمین سید احمدرضا شاهرخی اظهار داشت: امروز روزی است که مردم شیفتگان خدمت را انتخاب می کنند، روز مسابقه برای خدمتگذاری است زیرا در نظام اسلامی شیفته خدمت بودن ارزش است.
وی با بیان اینکه امروز مردم سهم خود را در قانونگذاری به منتخبین واگذار می کنند ادامه داد: بدیهی است که مجلس برخواسته از انتخاب مردم در تصمیم گیری ها هم می بایست نیاز مردم را در اولویت قرار دهد.

اصفهان

نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه اصفهان گفت: شرکت در انتخابات وظیفه دینی، انسانی و وطنی است و حتی آنهایی که مومن نیستند به خاطر ایران و سربلندی کشورشان رای دهند.

آیت‌الله سیدیوسف طباطبایی‌نژاد با اشاره به انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی افزود: همه مراجع و علما از مردم خواستند تا امروز در انتخابات شرکت کنند زیرا ارزش جهاد را دارد و تیری به چشم دشمنان است.

وی خطاب به افراد که واجد شرایط رای دادن در انتخابات دوم اسفند هستند، اظهار داشت: هر مذهبی که دارید، ایرانی هستید و برای احترام به شهر و کشور خود پای صندوق‌های رای حاضر شوید.

بندرعباس

نماینده ولی فقیه در هرمزگان و امام جمعه بندرعباس گفت: کشور به مجلسی قوی و انقلابی که بتواند به دشمنان سیلی زده، آرمان‌های انقلاب و خواسته‌های مردم را پیگیری و محقق کرده و با فساد مبارزه کند نیاز دارد.

حجت الاسلام و المسلمین محمد عبادی زاده در خطبه‌های نماز جمعه این هفته بندرعباس اظهار داشت: مجلس شورای اسلامی باید به تمام معنا در شان ملت ایران بوده و برای تحقق خواسته ها و آرمان‌های آنان کار کند.

وی ادامه داد: مجلس شورای اسلامی که نمایندگان آن با انتخاب امروز مردم تعیین می‌شوند نباید واداده باشند بلکه بایستی رانت ستیز، متنفر از فساد، مردم دار و به دور از زد و بندها بوده و بتوانند مردم را همراهی کنند.