رییس ستاد انتخابات آذربایجان‌شرقی گفت: با توجه به استقبال مردم از یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در این استان برای یک شعبه اخذ رای تعرفه اضافی ارسال شد.
به گزارش جارچی اخبار، علیار راستگو، روز جمعه در گفت و گو با خبرنگاران با بیان اینکه این شعبه در یکی از روستاهای ورزقان واقع است، افزود: با توجه به اینکه زمان قانونی پایان انتخابات ساعت ۱۸ است پیش بینی می شود این زمان از سوی ستاد انتخابات کشور تمدید شود.
وی اظهار داشت: هم اکنون با گذشت حدود ۸ ساعت از زمان آغاز رای گیری در این استان همزمان با سراسر کشور، اخذ رای از مردم در ۳ هزار و ۵۳ شعبه استان ادامه دارد و مردم با مراجعه به این شعبه ها نماینده مورد علاقه خود را برای نشستن بر روی کرسی نمایندگی مجلس شورای اسلامی انتخاب می کنند.
رییس ستاد انتخابات آذربایجان‌شرقی با تاکید بر اینکه با توجه به فرمایشات امام راحل که مجلس در راس امور است، گفت: شرکت گسترده مردم در این انتخابات برای انتخاب وکیل خود در مجلس وظیفه قانونی و ملی مردم است.
راستگو، ادامه داد: هم اکنون مشکل خاصی در روند برگزاری انتخابات در این استان وجود ندارد و از هیچ شعبه ای گزارش تخلف ارسال نشده است و انتخابات در کمال آرامش و سلامت در حال برگزاری است.
وی یادآوری کرد: هیات های اجرایی و نظارت نیز با حضور در شعبه های اخذ رای به وظایف خود عمل می کنند و در صورت تمدید زمان برگزاری انتخابات عوامل حاضر در شعبه های اخذ رای باید تا پایان رای گیری، آرای مردمی را اخذ کنند.
راستگو، از مردم خواست در زمان مراجعه به شعبه های اخذ رای شناسنامه و شماره ملی خود را به همراه داشته باشند.
مشارکت مردم استان آذربایجان شرقی در انتخابات دور دهم مجلس شورای اسلامی ۶۲ درصد بود.
آذربایجان شرقی با بیش از چهار میلیون نفر جمعیت ۱۹ کرسی در مجلس شورای اسلامی دارد و در این دوره ۲۹۰ داوطلب برای کسب این کرسی ها رقابت می کنند.
انتخابات دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی از ساعت ۸ امروز جمعه دوم اسفند در سراسر کشور آغاز شد.