رییس شورای اسلامی تبریز گفت: استفاده از زبان محلی در رسانه‌ها و مدارس به معنی جدایی طلبی نیست.
به گزارش جارچی اخبار، شهرام دبیری، روز یکشنبه در جلسه شورای اسلامی این شهر با اشاره به روز جهانی زبان مادری و اصل ۱۵ قانون اساسی، افزود: زبان و خط رسمی ایران فارسی بوده اما آموزش زبان‌های محلی در کنار آن آزاد است.
وی همچنین با اشاره به یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و قدردانی از حضور ۴۳ درصدی مردم تبریز و آذربایجان شرقی در این انتخابات، اظهار داشت: انتخابات مجلس با موفقیت در سطح استان برگزار شد و مردم با وجود شرایط بد اقتصادی با وقت شناسی در این دوره از انتخابات نیز حضور یافتند.
رییس شورای اسلامی تبریز گفت: انتظار می رود در این دوره مجلس نمایندگان با تمام قوا و به صورت متحد به مشکلات مردم و جامعه توجه کنند و در وضع قوانین دقت عمل بیشتری داشته باشند.
دبیری با اشاره به روز بزرگداشت خواجه نصیرالدین طوسی و روز مهندسی ادامه داد: روزگاری تبریز مهد معماری ایران بود و معماران تبریزی در شهرهایی مثل اصفهان مشغول به کار بودند اما اکنون مسایل مالی باعث شده خلاقیت در معماری این شهر و معماری اسلامی مشاهده نشود.
وی ناراحتی و عدم رضایت شهروندان از مجموعه شهرداری و شورا به دلیل وجود چاله ها در خیابان ها را به حق دانست و یادآوری کرد: با توجه به پیگیری های انجام شده این چاله‌ها هرچه سریعتر رفع می شود.
رییس شورای اسلامی تبریز گفت: بر اساس دستور شهردار این مشکل چه به‌ صورت موقت و چه به‌ صورت دایم هر چه سریعتر رفع می شود و برای حل چنین مسایلی باید به موقع عمل کرد و انتظار می رود تا هفته آینده این چاله ها با آسفالت پر شود.
دبیری با اشاره به شیوع ویروس کرونا در کشور، گفت: برای مقابله به انتشار این ویروس اتوبوس های شرکت واحد تبریز که محل تجمع شهروندان برای مسافرت های درون شهری است باید به صورت روزانه ضدعفونی شوند.
وی یادآوری کرد: بر اساس صحبت های مسوولان تا امروز مورد ثابت شده ای از کرونا در تبریز مشاهده نشده است.