نایب رئیس کانون کارگران بازنشسته و مستمری بگیران آذربایجان شرقی خواستار توجه به مسائل کلان جامعه بازنشستگی شد.
به گزارش جارچی اخبار، کریم صادق زاده تبریزی که در جلسه کمیته تخصصی رفاهی فرهنگی و اجتماعی همایش منطقه ای کانونهای کارگران بازنشسته و مستمری‌بگیر منطقه غرب و شمال غرب کشور سخن می‌گفت با اشاره به اهمیت مشکلات کارگران بازنشسته اظهار داشت: طرح موضوع و مسئله راه حل نیست بلکه باید با ارائه پیشنهادات کاربردی و پیگیری های لازم نسبت به رفع معضلات پرداخت.
وی با اشاره به اینکه در حال حاضر موضوع تامین معشیت کارگران بازنشسته یکی از اصلی ترین مشکلات این بخش به شمار می رود اظهار داشت: یکی از راه های موثر و مفید در رفع این مشکل بهره گیری از شیوه ارائه بن کارگری و استفاده از توانمندی های تعاونی‌های مصرف کارگری و اتحادیه امکان است که می تواند در بهبود وضعیت معیشتی کارگران بازنشسته موثر باشد که در دیداری که با وزیر محترم تعاون، کار و رفاه اجتماعی داشتم ایشان از این شیوه استقبال کردند و معتقدند این روش می تواند تاثیرات مثبتی برای جامعه بازنشستگی داشته باشد.
رئیس کانون کارگران بازنشسته در عین حال بر افزایش معنی دار حقوق کارگران و مستمر بگیران تاکید کرد و گفت با توجه به نرخ تورم به ویژه افزایش نرخ کالاهای اساسی باید تغییرات جدی در بحث تعیین حداقل حقوق کارگران بازنشسته صورت بگیرد.
صادق زاده تبریزی در ادامه موضوع همسان سازی حقوق کارگران بازنشسته را یادآور شد و گفت اعتبار پیش بینی شده این موضوع در حال حاضر از ۵۰ هزار میلیارد تومان به رقمی در حدود ۵ هزار میلیارد تومان کاهش پیدا کرده و بدین ترتیب این امر مهم با این اعتبار ناچیز اجرا خواهد شد که لازم است توجه جدی به این موضوع شود به ویژه نمایندگان مجلس با تخصیص اعتبار کافی این طرح معطل مانده را با منابع کافی در سال ۹۹ اجرایی شود.
رئیس کانون کارگران بازنشسته تبریز افزایش اعتبارات برای اجرای مناسب طرح کرامت رضوی را یادآور شد و گفت متاسفانه اعتبارات موجود کفاف بازنشستگان موجود را نمی دهد و بایستی با جذب امتیازات لازم به رفع نیازهای موجود پرداخت.
صادق زاده تبریزی توسعه طرح کرامت نسیم ورزش را از دیگر مسائل مطرح کارگران بازنشسته عنوان کرد و با اشاره به اعتبارات وام های تخصیصی به بازنشستگان گفت: در شرایطی که سقف اعتبارات تغییر نمی کند میزان مبلغ وام پرداختی اجرایی می شود که این راه کار نیست و با افزایش سقف اعتبارات می توان به رفع نیازهای بازنشستگان پرداخت چرا که شرایط اختصاصی این قشر را با مشکلات زیادی مواجه کرده است.
رئیس کانون کارگران بازنشسته تبریز بهره گیری از امکانات سایر دستگاه ها با توجه به جایگاه قشر بازنشستگان در جامعه را یادآور شد و گفت به عنوان نمونه در شورای اسلامی شهر و شهرداری تبریز توانستیم نسبت به بهره برداری کارت منزلت اقدام کنیم که نقش خوبی را در رفع مشکلات برای این قشر خواهد داشت.