به گزارش خبرنگار جارچی اخباراز یزد، « آیت الله محمدرضا ناصری یزدی» در دیدار با جمعی از دانش آموزان دبیرستان معارف استان یزد با اشاره به اینکه هدف از تاسیس این دانشگاه، وجود مدرسه ای است که علاوه بر درس و تحقیق، حرکتی در راستای تقویت دینی و هویتی دانش آموز انجام دهد گفت: مدرسه در کشور و استان یزد زیاد است و از ایجاد این مدرسه تنها به دنبال مدرسه داری نبودیم.

 

وی تصریح کرد: الان ۲۵۰ هزار دانش آموز در استان داریم که متاسفانه در آموزش آنها تربیت دینی آنچنان که باید و شاید وجود ندارد و سبک آموزشی آنها هم بر اساس تحقیق، تفکر، تعقل و تدبر نیست.

 

نماینده ولی فقیه در استان یزد افزود: مدارس معارف بهترین محل برای تقویت جنبه های دینی و اعتقادی دانش آموزان است و در سایه آموزش درست، می توان تفکر، تعقل و تدین را به دانش آموزان ارائه داد.

 

ناصری یزدی با تاکید بر اینکه ما در کشور نیازمند امثال حاج قاسم سلیمانی ها هستیم گفت: باید برنامه ریزی و تلاش کنیم که بدون غرور، به سمت پیشرفت و توسعه در سایه ارزشهای دینی حرکت کنیم.

 

امام جمعه یزد با تاکید بر اینکه مردمداری، کمک به دیگران، احسان به والدین و اعضای خانواده و بسیاری دیگر از خصائص از جمله ویژگی های سردار دلها حاج قاسم سلیمانی بود ادامه داد: بارزترین این ویژگی ها در وجود نبی مکرم اسلام بوده که باید همه ما سعی کنیم در این مسیر از ایشان الگوگیری کنیم.

 

رئیس شواری فرهنگ عمومی استان یزد افزود: اینکه امثال حججی ها و سردار سلیمانی ها پس از شهادت اشک همه افراد از مسلمان و غیرمسلمان و مذهبی و غیرمذهبی را در می آورند به دلیل داشتن چنین ویژگی‌هایی و فعالیت با اخلاص و برای رضای خدا است.

 

وی با بیان اینکه دشمن در تلاش است که روحیه دینی را از جوانان ما بگیرد گفت: الان هدف دشمن ترویج تک فرزندی و زندگی با حیوانات و ترویج فساد در ایران اسلامی است تا به این وسیله ۲۰ سال دیگر، ایران یک جامعه پیر و بدور از ارزشهای اسلامی باشد؛ در این صورت است که آنها به راحتی می توانند اهداف شوم خود را در ایران پیاده کنند.