رئیس‌ کانون عالی کارگران بازنشسته گفت: افزایش قیمت بنزین فاصله عمیقی بین حقوق کارگران بازنشسته و هزینه‌های زندگی ایجاد کرد.
به گزارش جارچی اخبار، علی اصغر بیات در همایش منطقه‌ای کانون های کارگران بازنشستگی شمالغرب و غرب کشور در تبریز با اشاره به تبعات افزایش قیمت بنزین در سال جاری گفت: مسئولان محترم کشوری باید برای این شرایط سخت تمهیدات لازم را اتخاذ کنند.
وی به بدهی ۲۶۵ هزار تومانی دولت به سازمان تامین اجتماعی اشاره کرد و گفت: این بدهی به زخمی کهنه تبدیل شده است و متاسفانه بین دولت ها بدون نتیجه باقی مانده است و از دولتی به دولت دیگر انتقال می‌یابد.
وی با اشاره به اینکه ۶۵ درصد از بازنشستگان از حقوق حداقلی استفاده می‌کنند اظهار داشت: نمی‌دانم تاکی باید از حقوق حداقلی بهره ببریم؟ در سال‌هایی که گذشت ما فقط از دولت مردان و نمایندگان وعده های رنگی شنیدیم و این مشکلات به صلاح و مصلحت کشور نیست.
بیات خاطرنشان ساخت: دولت محترم به تعهدات خود عمل نمی‌کند و بحث مطالبات بازنشستگان باید مشخص شود.
رییس کانون عالی کارگران بازنشسته ادامه داد: افزایش حقوق با نظر شورای عالی کار کشور انجام می‌گیرد و با توجه شرایط فعلی اقتصادی افزایش حقوق ها نیز در دستور کار این شورا قرار بگیرد.
بیات با اشاره به شیوع بیماری کرونا در کشور گفت: درخواست در اختیار قرار دادن بیمارستان ها برای مبتلایان به کرونا برای ما ارسال شده که ما متولی درمان نیستیم ولی باید در این وضع به بهداشت کشور کمک کنیم و با جدیت پیگیر این مساله هستیم.
وی در پایان گفت: چابک سازی به این شکل در حوزه معاونت درمان سازمان تامین اجتماعی به نظر من نباید انجام گیرد و امیدواریم اداره کل امور بازنشستگان نیز به عنوان طنابی مستحکم در کنار ما باشد.
بیات در ادامه از کانون های کارگران بازنشسته خواست تا با نمایندگان مجالس برای پیگیری مشکلات خود ارتباط لازم را داشته باشند.