مدیر درمان تامین اجتماعی استان آذربایجان شرقی گفت: آنچه که وضعیت موجود نشان می دهد این است که در این مرحله باید مسایل مربوط به احداث بیمارستان ۳۲۷ تختخوابی جدید تامین اجتماعی در تبریز با همراهی مسئولان استانی در داخل استان رفع شود.
به گزارش جارچی اخبار، سید اسماعیل مقدس پور که در دیدار با اعضای هیأت مدیره کانون کارگران بازنشسته تبریز سخن می گفت با اشاره به موضوع احداث بیمارستان ۳۲۷ تخت خوابی تامین اجتماعی تبریز اظهار داشت : از همان روز نخست عهده دار شدن این مسئولیت ، مساله احداث این بیمارستان را پیگیر بوده ام و جلسات و مکاتبات متعددی را در این ارتباط داشته ام.
وی با تاکید بر اینکه تامین اجتماعی آمادگی دارد تا این بیمارستان را در کلانشهر تبریز احداث کند، اظهار داشت: عزم مسئولان استانی در رفع مشکلات واگذاری زمین احداث بیمارستان جدید موجب اجرایی شدن این طرح خواهد شد.
مقدس پور در ادامه به یکی از مشکلات اصلی در حوزه درمان کرد و با تأکید بر آموزش بیمه شدگان در این زمینه گفت: یکی از اصلی ترین موضوعاتی که ما در حوزه درمان با آن روبرو هستیم این است که بیش از ۳۰ تا ۴۰ درصد مراجعات به بیمارستان های تامین اجتماعی غیرضروری است و مشکلات آنان می تواند با مراجعه به یک پزشک عمومی رفع شود.
مقدس پور با اشاره به ضرورت سطح بندی مراجعات بیماران به بیمارستان ها گفت: ضرورت دارد که ما آموزش بحث پزشک خانواده را جدی بگیریم به طوری که هر خانواده بیمه شده یک پزشک معالج عمومی برای درمان داشته باشد و بیمه شدگان نزد آن پزشک پرونده داشته باشند و با تشخیص وی در صورت ضرورت به بیمارستان مراجعه کند.
وی گفت: متاسفانه این فرهنگ رایج شده که تصور می شود حتی باید برای یک سرماخوردگی ساده هم باید به بیمارستان مراجعه شود و وقتی ما با این حجم مراجعات روبرو می شویم قطعا علی رغم تلاش شبانه روزی و ضمن تحمیل هزینه سنگین مالی بر این صندوق بین النسلی قادر به پاسخگویی لازم نبوده و شاهد نارضایتی نیز خواهیم بود.