ابراهیم جنگی زهی روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ما اظهار داشت: شایعه فوت یکی از شهروندان براثر ابتلا به ویروس کرونا غیرواقعی است و خوشبختانه تاکنون مورد فوتی در حوزه دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر گزارش نشده است.

وی بیان کرد: تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در سطح دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر همچنان ۲ نفر است که هر دو مورد بصورت ایزوله تحت نظر و وضعیت جسمی مطلوبی دارند و خوشبختانه تعدادی از موارد مشکوک به کرونا نیز بهبود یافتهاند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر گفت: شهروندان بارعایت توصیه‌های بهداشتی و عدم حضور غیرضروری در اماکن پر ازدحام و نقاط پر تردد از ابتلا به این ویروس پیشگیری کنند.

وی اظهار داشت: فداکاری کادر پرستاری و پزشکی مراکز درمانی دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر قابل تقدیر است و با همکاری همدیگر این بحران را پشت سر خواهیم گذاشت.

به گزارش جارچی اخبار به نقل از ایرنا دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر ۱۰ شهرستان با یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر جمعیت را در سیستان و بلوچستان زیرپوشش خدمات بهداشتی درمانی دارد.

سیستان و بلوچستان به عنوان پهناورترین استان کشور به سبب گستردگی جغرافیایی و قرار گرفتن در همسایگی ۲ کشور افغانستان و پاکستان در حوزه بهداشت و درمان به سه بخش تقسیم شده که شهرستان‌های شمالی شامل زابل، هیرمند، زهک، هامون و نیمروز زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی زابل، شهرستان‌های زاهدان، میرجاوه، خاش، سراوان و سیب و سوران زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی زاهدان و شهرستان های ایرانشهر، سرباز، نیکشهر، مهرستان، چابهار، کنارک، دلگان، فنوج و قصرقند زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر قرار دارد.