به گزارش وزارت صنعت، معدن و تجارت، «رضا رحمانی» شنبه شب در جلسه شورای معاونان این وزارتخانه افزود: تمهیدات لازم برای تسهیل واردات برخی از اقلام کالایی فراهم شده و در برخی واحدهای صنعتی نیز مجوزهای تغییر خطوط صادر شده است.

وی افزود: با توجه به افزایش تقاضا در برخی اقلام کالایی بهداشتی و ضدعفونی‌کننده در چند روز گذشته، همه واحدهای تولیدی فعال در این حوزه اعلام آمادگی کامل کرده و برای افزایش تولیدات خود همکاری داشته‌اند و شاهد فعالیت سه شیفته و شبانه‌روزی آنها هستیم.

رحمانی تاکیدکرد: تمهیداتی برای برخورد با برخی سودجویان و متخلفان اتخاذ و سعی شده با حضور فعال و برخورد قاطعانه با افرادی که روند تامین و توزیع اقلام را تحت‌ تاثیر قرار داده‌اند، روند تأمین کالاها بهبود یابد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت بیان‌داشت: مقطع کنونی مستلزم همکاری و همراهی همه بخش‌ها و مردم با یکدیگر تا بتوانیم با کمترین دغدغه از این شرایط عبور کنیم.

ویروس کرونا که رسما کووید – ۱۹ نام دارد، نخستین بار در شهر ووهان چین شناسایی شد تاکنون به حدود ۵۰ کشور سرایت کرده و سازمان بهداشت جهانی را برآن داشته تا وضعیت فوق‌العاده اعلام کند.

به گزارش جارچی اخبار به نقل از ایرنا، آمار ابتلای قطعی به ویروس کرونا در ایران تا ظهر جمعه (نهم اسفند) به ۳۸۸ نفر و فوت ناشی از آن در مجموع به ۳۴ نفر رسیده است، همچنین۷۳ نفر از مبتلایان بهبود یافته‌اند.