به گزارش خبرنگار جارچی اخبار از یزد، غلامعلی دهشیری در نشست با رئیس و بازرسان هیئت‌های اجرائی گزینش قوه قضائیه در استان یزد اظهار داشت: نقطه ورود منابع انسانی به هر دستگاه، گزینش است که باید با توجه به معیارها و ضوابط قرآنی و روائی و دستورالعمل‌ها و قوانین گزینش، نیروی انسانی مطلوب خلاق و کارآمد را جذب کند.

 

وی با بیان اینکه هر مجموعه موفق مدیریت، نسبت به سه موضوع گزینش، آموزش و نظارت، اهتمام جدی دارد، اظهار داشت: چنانچه به هر دلیل گزینش به وظیفه خود خوب عمل نکند و در جذب افراد خوب، درست اقدام نکند، هزینه‌های سنگینی را به خود فرد و خانواده‌اش، مجموعه و مردم تحمیل می‌کند.

 

این مقام قضائی تصریح کرد: اقدام و عملکرد صحیح گزینش، هزینه‌های سازمان را کاهش و بازده کار و راندمان و بهره‌وری را در مجموعه بالا می‌برد.

 

وی همه جانبه‌نگری و وسعت افق دید گزینش را خواستار شد و بیان کرد: در گزینش افراد باید خصوصیات افراد، جنبه‌های اجتماعی شخصیت آنان را در سازش و تطابق با روحیات محیط کار و فرهنگ سازمانی مد نظر قرار گیرد.

 

رئیس کل دادگستری استان به ضرورت آموزش جریان شناسی سیاسی برای اعضای هیئت‌های گزینش دادگستری اشاره کرد و گفت: نیرویی که گزینش می‌شود باید در مجموعه‌ای به خدمت مشغول شود که نوعاً خروجی کار تمام دستگاه‌های امنیتی، اطلاعاتی و انتظامی به آن سراریز می‌شود و طبیعی است که باید قدرت شناخت عمیق مسائل اجتماعی، سیاسی و امنیتی این فرد از دیگران بالاتر باشد.

 

وی آسیب‌شناسی عملکردی گزینش قبل از جذب و بعد از جذب را به عنوان پیشنهاد مطرح کرد و گفت: ارزیابی دقیق نیروهای گزینش شده و آسیب‌شناسی کارکنان خاطی و وضعیت عمومی مجموعه می‌تواند افق دید مجموعه گزینش را برای آینده ارتقا داده و تعالی کمی و کیفری رسالت خطیر گزینش را فراهم آورد.

 

دهشیری بر ارتباط مستمر و هدفمند و تعامل مجموعه‌های گزینش، آموزش و نظارت تأکید کرد و اظهار داشت: حفظ سلامت و ارتقای کیفی منابع انسانی دستگاه به ارتباط مستمر و هدفمند سه رکن گزینش، آموزش و نظارت بستگی دارد که باید در دستور کار قرار گیرد و همایش‌های مشترکی با هدف آسیب‌شناسی عملکردها با مشارکت نهادهای نظارتی، حفاظتی و گزینشی و مراحل رسیدگی به تخلفات اداری کارکنان بر گزارش تا آسیب‌های رفتاری و عملکردی منابع انسانی به حداقل ممکن برسد.