یزد ـ مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان یزد گفت: مجتمع‌های خدمات بین‌راهی به دلیل پذیرش حجم زیادی از افراد لازم است توصیه‌های پیشگیری و مقابله با کرونا را جدی بگیرند.

 

به گزارش خبرنگار جارچی اخبارازیزد، علی علیخانی، صبح امروز در جمع مدیران مجتمع‌های خدمات بین راهی استان یزد اظهار داشت: بحث کرونا ویروس به صورت جدی مطرح است و به دلیل اهمیت این موضوع و ارتباط آن با کانون‌های جمعیتی از جمله مجتمع‌های خدمات بین راهی با سیستم حمل و نقل عمومی، لازم است مدیران این مجتمع‌ها توجه جدی به توصیه‌های بهداشتی داشته باشند.

 

وی افزود: با توجه به نزدیک شدن به ایام نوروز، احتمال برقرار بودن جریان سفر به استان یزد بالاست بر این اساس لازم است بحث بهداشت هم به لحاظ نظافت و ارائه خدمات خوب به مسافران و هم به لحاظ مقابله با کرونا توسط مدیران مجتمع‌ها مورد توجه باشد و اقدامات مربوط به ضدعفونی و … به درستی انجام شود.

 

علیخانی با بیان اینکه در حال حاضر ۱۲ مجتمع خدماتی بین راهی در استان فعال است که اغلب آنها از مجتمع‌های خوب کشور محسوب می‌شوند، عنوان کرد: البته در برخی مجتمع‌ها نیز توجه لازم به تذکرات نشده و در اقداماتی که باید در راستای ارائه خدمات بهتر به مسافران انجام می‌شد، سهل انگاری شده که لازم است با توجه به شرایط بهداشتی موجود در کشور، این موضوع به سرعت حل شود.

 

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان یزد با اشاره به اینکه کار برخی مجتمع‌ها بسیار ارزنده است و جای تقدیر دارد، تصریح کرد: برخی مجتمع‌ها نیز متأسفانه تنها با هدف رونق پمپ بنزین‌ها راه اندازی شده‌اند و هیچ خدمات درست دیگری به مسافران ارائه نمی‌دهند.

 

علیخانی تاکید کرد: مجتمع تعریف و آداب و رسوم دارد و نیازمند مدیریت صحیح و اصولی است و روش‌های سنتی گذشته که بیشتر به کافه داری و رستوران داری شبیه است، دیگر کارایی ندارد.

 

وی بیان کرد: باید روش‌های سنتی را کنار گذاشت و روش‌های صنعتی را در مسیر توسعه صنعت گردشگری به کار گرفت و در این راستا مجتمع‌ها نباید تنها به دنبال فروش بنزین باشند بلکه باید با ارائه خدمات و محصولات متنوع‌تر، با کمترین هزینه، بیشترین درآمد را داشته باشند.

 

علیخانی با تاکید ویژه بر رعایت مسائل بهداشتی و نظافت به ویژه در سرویس‌های بهداشتی تاکید کرد: اگر مجتمع‌ها در زمینه زیرساخت مشکلاتی دارند، اعلام کنند تا از طریق فرمانداری‌ها برای تأمین نیازهای آنها و رفع مشکلات احتمالی اقدام شود.

 

وی گفت: برای حمل زباله نیز با نزدیکترین شهرداری تفاهمنامه منعقد کنید و ما نیز با شهرداری‌ها مکاتبه می‌کنیم تا معضلی به نام زباله در مجتمع‌های خدمات بین راهی وجود نداشته باشد.

 

علیخانی تاکید کرد: بسیاری از مجتمع‌ها، منظره آرایی ندارد و ساختمان بی روح است اما اگر طراحی‌های اینها طوری باشد که منظره آرایی شود، می‌تواند جذابیت ایجاد کند و در نهایت منجر به جذب گردشگر می‌شود.