رییس دانشگاه علوم پزشکی تبریز اعلام کرد: تاکنون هیچ مورد مثبت ویروس کرونا در زندان‌ها و پادگان‌های نظامی این استان گزارش نشده است.
به گزارش جارچی اخبار، محمدحسین صومی روز دوشنبه افزود: با هماهنگی های به عمل آمده بین دانشگاه علوم پزشکی و مدیریت زندان های آذربایجان شرقی، ضدعفونی کردن و سم پاشی تمامی زندان های استان به دقت و با حساسیت خاصی به انجام می رسد.
وی با بیان اینکه ضدعفونی کردن زندان های استان و به ویژه زندان مرکزی تبریز همه روزه صورت می گیرد، اظهار داشت: با اقدامات بهداشتی و مراقبتی که صورت می گیرد تاکنون موردی از آزمایش مثبت از کسانی که احتمال مشکوک بودن آنها به کرونا می رفت، ثبت نشده است.
در همین زمینه مدیرکل زندان های آذربایجان شرقی نیز با بیان اینکه بلافاصله پس از اعلام وجود ویروس کرونا در کشور، این مجموعه وارد عمل شده و اقداماتی را انجام داده است، گفت: بر همین اساس دوره های آموزشی عمومی راه های پیشگیری از مبتلا شدن به ویروس کرونا به طر مرتب در زندان های استان برگزار می شود.
محمد یاری افزود: این دوره های آموزشی به همت و درخواست کانون اصلاح وتربیت آذربایجان شرقی برگزار شده و در آن کارشناسان مربوطه به راه‌های پیشگیری، تشخیص و درمان ویروس کرونا برای مددجویان کانون می پردازند.
وی اظهار داشت: معرفی کرونا، راه‌های پیشگیری از مبتلا شدن به ویروس کرونا، موازین پیشگیری و کنترل عفونت، احتیاطات تماس با بیماران، شستشو و ضدعفونی جهت پیشگیری از بیماری، علائم بالینی بیماری و درمان از اهداف این دوره های آموزشی است.
رییس دانشگاه علوم پزشکی مرکز آذربایجان شرقی همچنین از سالم بودن پادگان های نظامی نیروهای مسلح مستقر در استان خبر داد و گفت: تاکنون هیچ آزمایش مثبت از سربازان و نیروهای نظامی مستقر در استان گزارش نشده است.
صومی ادامه داد: تمامی پادگان های ارتش، نیروی انتظامی و سپاه که در تبریز و سایر شهرهای آذربایجان شرقی وجود دارند از همان روزهای اولیه شایع شدن ویروس کرونا اقدام به ضدعفونی و مراقبت های ویژه کرده اند.