معاون اول رییس جمهوری در گفت وگوی تلفنی با استاندار آذربایجان شرقی با خانواده های قربانیان کرونا در استان ابراز همدردی کرد و گفت: همه امکانات و دولت بسیج شده تا این بیماری از کشور ریشه‌کن شود.
به گزارش جارچی اخبار، اسحاق جهانگیری سه شنبه شب در گفت وگوی تلفنی با محمدرضا پورمحمدی در جریان آخرین وضعیت شیوع کرونا و اقدامات پیشگیرانه و درمانی انجام شده در استان قرار گرفت.
استاندار آذربایجان شرقی هم در این تماس، ضمن قدردانی از توجه هیات دولت و دستگاه‌های مسئول، از همدلی و هماهنگی مناسب همه دستگاه‌ها در استان برای مقابله با کرونا خبر داد و گفت: تمامی امکانات لازم برای مقابله با شیوع این بیماری در استان فراهم شده و آمادگی بیمارستان‌ها و مراکز درمانی در سطح مطلوبی قرار دارد.
پورمحمدی از مشارکت داوطلبانه هموطنان و تشکل‌های مردمی و غیردولتی و همچنین تلاش‌های ایثارگرانه کادرهای پزشکی و پرستاری و سایر دستگاه‌های مسئول قدردانی کرد و افزود: خیران و معتمدان شهر نیز برای کمک به خانواده‌های بی‌بضاعت و تهیه اقلام ضروری به میدان آمده‌اند و ان شاء الله با همدلی، این بحران را با کمترین خسارت پشت سر خواهیم گذاشت.
آذربایجان شرقی از جمله استان های درگیر با ویروس کروناست که تاکنون افزون بر ۳۳۶ نفر در آن به دلیل احتمال ابتلا به کرونا بستری شده اند.
بر اساس اعلام دانشگاه علوم پزشکی تبریز تاکنون ابتلای ۴۸ نفر به این بیماری قطعی شده و چهار نفر جان خود را بر اثر ابتلا به کرونا از دست داده اند.