به گزارش خبرنگار جارچی اخبار از یزد :محمد رضا دهقانی معاون دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزددر گفتگو باخبرنگاران گفت  ، با اشاره به آمار مبتلایان به کرونا ویروس در استان یزد، :این ویروس جان چهارده نفر از شهروندان یزدی را گرفت.

 

او با اشاره به  اینکه خانواده ها با خود مراقبتی و بهداشت فردی و ماندن در خانه به قطع زنجیره شیوع بیماری کرونا کمک کنند، افزود: قزنطینه خانگی بهترین راه پیشگیری از کرونا است.

 

دهقانی ادامه داد: بهتر است مردم از سفرهای غیرضروری خودداری کنند، مهمترین مسئله در این ویروس شستن دست‌ها با آب و صابون است، اگر کسی سرماخورده، بهتر است از ماسک استفاده کند، بهتر است مردم به غذا، استراحت و تغذیه خوب خود بپردازند و نگرانی از بابت این بیماری نداشته باشد زیرا استرس سیستم ایمنی را تضعیف می‌کند.

 

معاون دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد با اشاره به افزایش آمار مبتلایان در یزد، تصریح کرد:  آمار مبتلایان به کرونا در یزد به۹۰ نفر رسیده است مردم  کرونا را جدی بگیرند و در خیابان‌ها محل‌های عمومی حضور پیدا نکنند.

 

کرونا ویروسی فراگیر و کشنده که  منشاء آن خفاش معرفی شده‌است، از اواخر سال میلادی گذشته از ووهان یکی از بزرگترین شهرهای چین، به طرز گسترده‌ای شیوع پیدا کرد.