به گزارش خبرنگار جارچی اخبار از یزد؛ «سید محمد پورهاشمی» با حضور در شهرداری اردکان ضمن تقدیر، تشکر و تجلیل از اقدامات متعدد، مختلف و موثر این نهاد در جهت مقابله با شیوع ویروس کرونا بیان کرد: برای پیشگیری از ابتلا باید انواع ماسک ها و چگونگی استفاده و به کارگیری صحیح و درست از آنان را به خوبی بشناسیم.

 

وی با اشاره به اینکه توصیه می شود افراد بیمار از ماسک معمولی جراحی و افراد سالم (فاقد بیماری) از ماسک دریچه ای استفاده کنند اظهار داشت: ماسک زمان استفاده خاصی دارد و در هنگام استفاده از ماسک می بایستی با رعایت کامل نکات بهداشتی از جا به جا کردن مکرر ماسک با دست پرهیز شود.

 

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان اردکان با تاکید بر اینکه باید کرونا را جدی بگیریم و موارد ایمنی و بهداشتی لازم و ضروری را رعایت کنیم تصریح کرد: عدم رعایت نکات بهداشتی می تواند موجب سرایت بیماری های واگیرداری مثل کرونا به سایر افراد شود که اگر خدایی ناکرده سایر افراد، بیماری زمینه ای داشته باشند مورد آسیب جدی قرار می گیرند.

 

وی در پایان همگان را به ماندن در خانه و پرهیز از تردد غیر ضروری توصیه کرد و با اشاره به ضرورت شست و شوی دست ها با آب و صابون، خطاب به کارکنان ادارات و نهادها گفت: در محیط کار باید سعی کنیم مطلقا دست خود را به سر، صورت، چشم، دهان و بینی نزنیم چراکه می تواند موجب ابتلا شود.