معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان‌شرقی از تعویق بازپرداخت اقساط تسهیلات برای واحدهای صنعتی و تولیدی متأثر از کرونا خبر داد و گفت: جرایم مالیاتی نیز تا خرداد سال ۹۹بخشوده می‌شود.
به گزارش جارچی اخبار، علی جهانگیری روز شنبه با اشاره به تشکیل کمیته اقتصادی ستاد استانی مدیریت و مقابله با کرونا، گفت: اعضای این کمیته با در نظر گرفتن شرایط اقتصادی حاصل از پدیده کرونا، با تعویض بازپرداخت اقساط تسهیلات برای واحدهای تحت تأثیر در ماه‌های اسفند ۹۸ و فروردین و اردیبهشت ۹۹ موافقت کردند.

وی خاطرنشان کرد: بخشودگی جرایم مالیاتی نیز تا خرداد ۹۹ تمدید شده است و هیأت‌های حل اختلاف مالیاتی تا پایان فروردین ۹۹ تشکیل نخواهد شد.
جهانگیری همچنین تمدید خودکار پروانه‌ها و جوازهایی که تاریخ انقضای آنها اسفند ماه بوده را از دیگر مصوبات این کمیته عنوان کرد و گفت: چک‌های صادرشده از سوی مودیان مالیاتی تا پایان فروردین ۹۹ مهلت خواهند داشت.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی با قدردانی از همکاری بخش تولید با دست‌اندرکاران حوزه بهداشت و درمان، گفت: مساعدت‌ها و کمک‌های بخش خصوصی از قبیل اهدای اقلام یا تجهیزات بهداشتی به سیستم درمانی، جزو هزینه‌های قابل قبول امور مالیاتی در نظر گرفته می‌شود.
جهانگیری افزود: در راستای کاهش مراجعه مردم به بانک‌ها و جلوگیری از مبادلات پول نقد، سقف انتقال از کارت‌های بانکی از ۳۰ میلیون ریال به ۱۰۰ میلیون ریال افزایش یافت.