در پیامی که در پایگاه اطلاع رسانی این مرجع تقلید منتشر شده، آمده است:

آنچه در برابر حرم مطهر امام علی بن موسی الرضا (ع) و حرم مطهر کریمه اهل‌بیت(س) رخ داد، امری غیر عقلانی و موجب وهن ساحت آن امام بزرگوار در مشهد، خواهر کریمۀ ایشان در قم و موجب وهن شیعیان امام علی بن ابی طالب (ع) در تمام دنیا است.

جلوگیری از ازدحام در حرم مطهر ائمه معصومین(ع) در ایران و عراق به خاطر پیشگیری از اشاعه ویروس و حفظ جان مؤمنان، در شرایط کنونی یک فعل قابل دفاع، عقلانی و عُقلائی است.

استاد برجسته حوزه علمیه قم یادآورشد: این افتخار شیعه است که وصول به اهداف مقدس با اتخاذ وسایل نامقدس و غیراخلاقی و غیر مشروع را جایز ندانسته و ضد ارزش می‌داند.

آیت الله بیات زنجانی در این پیام تصریح کرد: تلاش عده‌ای برای ورود به حرم‌های مطهر از طریق شکستن در و حفاظ و حائل ایجاد شده ضمن بر زبان راندن الفاظ و عبارات ناشایست، از مصادیق تناقض در دینداری امروز برخی از ما و از مصادیق تلاش نامقدس و نامشروع برای رسیدن به اهداف ظاهراً مشروع است.

وی ادامه داد:این قبیل افعال غیر قابل دفاع نهایتاً به نقض غرضی بزرگ و به هتک حرمت ائمه معصومین (ع) منتهی می‌شود و به همین جهت بر عموم مؤمنان فریضه است که خودشان و اطرافیان‌شان را از این قبیل رفتارها بازدارند.

آیت الله بیات زنجانی اظهار داشت: وجود گرانقدر معصومین و اهل‌بیت آنان و قبور مطهر ایشان وسیله‌ای بی‌بدیل و بی نظیر برای شفاعت و ارتقاء روحی و معنوی مؤمنان هستند اما توسل به این اسوه‌های حیات بشری از هر کجا و به هر بیان و زبانی کارساز و رافع مشکلات مؤمنان است.

وی در پایان یادآورشد: خداوند را شاکریم که ماجرای توسل نادیده اویس قرنی به ساحت والای نبی مکرم اسلام را وسیله ای برای تربیت ما قرار داده و به ما آموخته است که بسیارند کسانی که از مجاورت، زیارت و انس ظاهری با حیات و حرم انبیاء و اولیاء عظام الهی هیچ نصیبی نبرده‌اند و چه بسیار کسانی که با توسل به معنا و مضمون تعالیم آن بزرگواران، نادیده به خیل نجات یافتگان و متوسلان به ساحت ایشان پیوسته‌اند.

آیت الله بیات زنجانی در ادامه افزود: تأکید می‌کنم در مواقعی که خوف جان یا مال یا آبروی مسلمین در میان باشد، ایجاد محدودیت تشرف به بیت الله الحرام و نیز قبور مطهر ائمه معصومین علیهم السلام جایز و اولی است و تخلف از آن شایسته نیست؛ خداوند به ما شناخت هوای نفس، راه غلبه بر آن و خوف حقیقی از حدود الهی را عنایت بفرماید و ما را از فیض و شفاعت حضرات معصومین سلام الله علیهم اجمعین محروم نسازد.
به گزارش جارچی اخبار به نقل از ایرنا, گفتنی است: دو روز قبل با اعلام رسمی بسته شدن درهای حرم حضرت معصومه (س) و مسجد جمکران که در قالب یک بیانیه مشترک از سوی بهرام سرمست استاندار قم و تولیت های حرم حضرت معصومه و مسجد جمکران به منظور همراهی با روند مقابله با شیوع بیشتر ویروس کرونا انجام شد، چند ده نفر با جمع شدن مقابل درهای حرم مطهر، به این اقدام اعتراض کردند. برخی از آنها نیز بعد از تجمع مقابل یکی از درهای حرم، در اقدامی حرمت شکنانه بخشی از یکی از درها را شکستند تا بتوانند به زور وارد حرم شوند.

حوادث مشابهی نیز در مشهد مقدس رخ داد که باعث جریحه دار شدن قلوب مشتاقان و شیفتگان مکتب اهل بیت(ع) شد و واکنش های زیادی را به همراه داشت حتی برخی نهادها از جمله حوزه علمیه قم بیانیه هایی را در این زمینه صادر کردند.

بر اساس آخرین آمار شمار مبتلایان به بیماری کرونا در کشور به ۱۶هزار و ۱۶۹ تن رسید، خوشبختانه پنج‌هزار ۳۸۹ تن از بیماران کووید۱۹ در کشور بهبود یافته و ترخیص شده اند و این آمار روز به روز در حال افزایش است، متاسفانه ۱۲۵ تن از بیماران جان خود را از دست دادند و تعداد درگذشتگان بیماری کووید۱۹ در کشور به ۹۸۸ مورد رسید.

شمار مبتلایان در شهر مقدس قم تاکنون به نزدیک یک هزار نفر رسیده است.