این روزها که تب شیوع کرونا بسیاری از مردم را خانه‌نشین کرده است، فعالان اجتماعی و فرهنگی شهرستان حاجی‌آباد نیز با راه‌انداختن پویش‌های مختلف فرهنگی و اجتماعی به ارائه پیام‌های بهداشتی مقابله با این ویروس مشغول هستند.

فعالان پویش‌های «من در خانه می‌مانم»،«نگران نیستم، پیشگیری می‌کنم»، «با دست آلوده چشم‌های خود را نمالید» و دستان خود را مرتب با آب و صابون بشویید» در حاجی‌آباد در قالب نصب بنرهای هشداردهنده، مردم را در این شهرستان با راه‌های انتقال و علائم بیماری کرونا آگاه می‌کنند.

این پویش‌های فرهنگی و اجتماعی که در قالب بنرهای هشدار در مکان‌های مختلف حاجی‌آباد نصب شده، هم‌چنین قرار است صادقانه به مردم اعلام کنند که شرایط امروز خوب نیست و در این موقعیت، هیچ کس از این بیماری مصون نخواهد بود مگر اینکه توصیه‌های پزشکی و بهداشتی به صورت دقیق رعایت کند.

این پیام‌های بهداشتی در عین حال قرار است این نکته را یادآوری کند که در کنار آگاه‌سازی به رعایت نکات بهداشتی و سلامت خانواده‌ برای روزهایی که در خانه می‌مانیم نیز زمینه‌های فرهنگی لذت بردن در خانه خود را فراهم آوریم.

تاخت و تاز این ویروس مهلک مشخص نیست تا چه زمان ادامه داشته باشد، بنابراین این پیام‌های بهداشتی و هشداردهنده قرار است به یک فرهنگ تبدیل شود؛ فرهنگی که می‌گوید نه تنها در کنار خانواده خود پیام‌های بهداشتی را رعایت کنید که برای بحران‌های پیش رو و درعین حال داشتن آینده‌ای شادتر باید عمل به مسوولیت‌پذیری جمعی را از همین زمان تمرین کرد.

فرماندار حاجی‌آباد با اشاره به تقویت باورهای مردمی در راستای مقابله با ویروس کرونا گفت: اطلاع‌رسانی و آگاهی‌بخشی مردم از هدف‌های این پویش فرهنگی است.

حمید جهانگیری روز چهارشنبه بیان داشت: این پویش فرهنگی و اجتماعی متشکل از همه نهادها در حاجی‌آباد راه‌اندازی شده است.

وی هم‌چنین گفت: به منظور پیشگیری از شیوع بیماری کورنا، رفت و آمد در ورودی‌های شهر حاجی آباد تحت کنترل است.

فرماندار حاجی‌آباد توصیه کرد: در روزهایی که کرونا جان همه را تهدید می‌کند، همه مردم به هشدارها توجه کرده و از رفتن به سفر خودداری کنند.

حاجی آباد این شهرستان در فاصله ۱۶۵کیلومتری شمال بندرعباس و در کنار جاده بندر به سیرجان با یکهزار و ۲۰۰ متر ارتفاع از سطح دریا در شمال هرمزگان قرار دارد.

این شهرستان از شمال به شهرستان سیرجان(استان کرمان)، از شرق بخش وکیل آباد (استان کرمان)، از غرب به شهرستان داراب(استان فارس) و از جنوب به بخش فین (شهرستان بندرعباس) محدود می شود و از اهمیت جغرافیایی و ترانزیتی فراوانی برخوردار است.
به گزارش جارچی اخبار به نقل از ایرنا, حاجی‌آباد یکی از شهرستان‌های خوش آب و هوای هرمزگان در محور ترانزیتی بندرعباس به سیرجان واقع شده که دارای جاذبه های تاریخی و گردشگری است و هرساله پذیرای گردشگران به خصوص از سمت شمال هرمزگان است، اما مسوولان این شهرستان تاکید دارند که مردم استان‌های دیگر به خصوص استان‌های همجوار از مسافرت و گردش به استان هرمزگان به شدت خودداری کنند.

براساس آخرین آمار دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان، با افزایش ۶ مورد جدید درحال حاضر شمار مبتلایان به کرونا در استان به ۱۱۲ نفر رسیده است.

۸۶۰ نفر از شروع خطر اپیدمی به عنوان بیمار حاد تنفسی بستری شده اند که از این تعداد ۷۲۰ نفر ترخیص شده اند.

از این تعداد نیز ۵۲۵ نفر به دلیل مشکوک بودن به کرونا نمونه گیری شده اند و در مجموع از ۵۲۵ مورد مشکوک تا امروز سه شنبه ۱۱۲ نفر مثبت در هرمزگان ثبت شد.

درحال حاضر ۲۹۸ نمونه در استان هرمزگان منفی اعلام شده و همچنین ۹۲ نفر ترخیصْ ۱۱ نفر بستری و آمار فوتی ها همچنان ۹ نفر است.