فرماندار ویژه کاشان گفت: امسال روز ۱۳ به در ، با توجه به شیوع کرونا مردم کاشان بدون تردد در خیابان و پارک، در خانه ها ماندند.

علی‌اکبر مرتضایی در گفتگو با خبرنگار جارچی اخبار در کاشان اظهار داشت: روز سیزدهم فروردین ۱۳۹۹ و روز طبیعت برخی دستگاه‌های خدمات‌رسان، کادر درمانی و پست که باید تردد داشته باشند را شناسایی کرده و کارت تردد دادیم و الحمدالله سایر اقشار مردم هم همکاری خوبی داشتند و از خانه ها خارج نشدند.

فرماندار ویژه کاشان افزود: بر اساس مصوبه‌ها مردم نباید روز سیزده به در از خانه خارج می‌شدند، اما مهم این است که مجموع تلاش‌های نیروی انتظامی، بسیج و ارتش را که وارد عمل شدند و این روز بدون تردد را رقم زدند،قابل ستایش است و از عملکرد این نیروها رضایت کامل وجود دارد.

فرماندار ویژه کاشان اظهارداشت: خود مردم عزیز در نقاط مختلف شهرها و روستاها داوطلبانه با کمک خیرین کار را پیش می‌برند و ما تنها نظارت می‌کنیم و در صورت لزوم تا حد توان برای برطرف کردن نیازها هماهنگی انجام دهیم.

وی به مصوبه‌ لزوم جلوگیری پلیس راه از ورود هر گونه خودرو از محور تهران- قم به سمت این شهرستان اشاره کرد و افزود: این مصوبه‌ها موقتی است و زمان آغاز و پایان آن با سایر مصوبه‌ها تفاوت دارد چرا که ما نمی‌توانیم کریدور اصلی را ببندیم اما داخل شهرها و روستاها را با توجه به میزان نیرویی که داشتیم، شرایط را به خوبی کنترل کردیم و پیشگیری ها به خوبی صورت گرفت.

فرماندار ویژه کاشان تاکید کرد: تلاش کردیم در هر نقطه‌ای که ایست و بازرسی وجود دارد، نیروی انتظامی مسوولیت اصلی آنها را عهده‌دار باشد اما هر چه از پست اصلی به سمت داخل شهرها و روستا نزدیک می‌شویم، بیشتر نیروهای داوطلب هستند که آنجا را مدیریت می‌کنند.

وی همچنین به بازدید از نقاط مختلف شهرستان از جمله نیاسر اشاره کرد و ادامه داد: بر اساس برنامه‌ریزی برای نظارت بر اجرای طرح سفری به بخش نیاسر صورت گرفت که همانند سایر بخش‌های شهرستان کاشان از وضعیت بسیار مطلوب و خوبی برخوردار است.

مرتضایی با اشاره به ۹۲۰ پست بازرسی تا آخرین نقطه که به استان مرکزی وصل می‌شود، بیان کرد: ارتش، سپاه و نیروی مقاومت بسیج، نیروی انتظامی و داوطلبین مردمی از تمامی روستاها و شهر نیاسر به خوبی با هم همکاری کرده‌اند و نتیجه این همکاری موجب شده که ورودی به نیاسر نداشته باشیم که یکی از پرجاذبه‌ترین نقاط شهرستان کاشان به شمار می‌رود.

بیماری ویروسی کرونا ۲۰۱۹ (COVID-۱۹) نخستین‌بار در ووهان چین شناسایی شد و تاکنون به بیش از ۹۰ درصد کشورها سرایت کرده و سازمان بهداشت جهانی را برآن داشته است تا وضعیت فوق العاده اعلام کند.

شهرستان کاشان با جمعیت بیش از ۳۶۵ هزار نفر در فاصله نزدیک به ۲۰۰ کیلومتری شمال اصفهان و ۱۰۰ کیلومتری جنوب قم واقع شده است.

انتهای پیام/ بصیرتی