مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کاشان گفت: امسال در سطح ۱۲۰ هکتار مزارع کاشان بیش از ۴۲۰۰ تن شوید برداشت می شود.

مجید کافی زاده در گفتگو با خبرنگار جارچی اخبار در کاشان، با بیان اینکه امسال در سطح ۱۲۰ هکتار از مزارع کشاورزی منطقه کاشان شوید کشت شده است، اظهار داشت: پیش بینی میشود بیش از ۴۲۰۰ تن محصول از این زمین‌ها برداشت شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کاشان با اشاره به اینکه بیش از ۵۰۰ بهره بردار در زمینه کشت این محصول گیاهی مشغول بکار هستند افزود : محصولات تولید شده علاوبر بر تامین نیاز داخلی شهرستان که بصورت تازه خوری و خشک استفاده میشود به استان های اصفهان، تهران و قم ارسال می‌شود.

وی افزود: با برداشت این مقدار گیاه دارویی افزون بر۴۲ میلیارد ریال عاید کشاورزان منطقه میشود.

رییس جهاد کشاورزی کاشان با اشاره به اینکه ۳۰ درصد این محصول در کارخانه گلاب گیری و عرقیات گیاهی بصور عرق شوید تولید میشود بیان داشت: شهرستان کاشان با برخورداری از ۳۰ کارخانه صنعتی و هزار و ۸۰۰کارگاه گلاب گیری و عرقیات گیاهی سنتی بزرگترین قطب صنایع فرآوری و بسته بندی گیاهان دارویی کشور محسوب می شود، همچنین شاخساره این گیاه برای درمان چربی خون، بی خوابی، تهوع، دل درد و ورم معده موثر است.
رییس جهاد کشاورزی شهرستان کاشان تصریح کرد: شوید، گیاهی یک ساله و تاریخ کاشت آن در منطقه کاشان در ماه اسفند وفروردین ماه بوده و طی فصل رشد ۳ تا ۴ چین برداشت صورت می‌گیرد.

به گزارش جارچی اخبار؛ بذر شوید به عنوان طعم دهنده غذا مورد استفاده قرار می‌گیرد و ضد تشنج، ضد درد، نفخ مدیر شکم، ادرار آور و برای تقویت معده به کار می‌رود.