معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کاشان گفت: شهروندان می توانند با رعایت نکات تغذیه ای، گامی مهم در راستای پیشگیری و مقابله با کرونا ویروس بردارند.
به گزارش خبرگذاری جارچی اخبار از کاشان، دکتر محسن تقی زاده، در راستای افزایش سطح ایمنی بدن افزود: دریافت روزانه مواد غذایی مانند میوه، سبزیجات، مرکبات و فرآورده های لبنی و پروتئینی می تواند نیاز روزانه افراد به ویتامبن های B، C، A، D و Eرا تامین می کند.
وی تصریح کرد: با مصرف مغزهای گیاهی بی نمک، حبوبات، انواع گوشت های کم چرب و غلات سبوس دار که از منابع غنی آهن و روی می باشند، نیاز بدن به انواع مواد معدنی تامین می شود.
دکتر تقی زاده، در ادامه به تاثیر نوشیدن آب و مایعات کافی اشاره کرد و اظهار داشت: روزانه بین ۶ تا ۸ لیوان آب بنوشید تا سیستم ایمنی بدن شما تقویت شود.
وی یادآور شد: از مصرف مکمل ها برای پیشگیری از ابتلا به کروناویروس، خودداری کنید زیرا مصرف مقدار بالای این مکمل های ویتامینی و مواد معدنی اثر محافظتی در بدن ندارد.
معاون غذا و دارو دانشگاه، به پرهیز از مصرف غذاهای چرب و شور مانند انواع کنسرو و فست فود، در این دوران توصیه کرد.
وی افزود: به منظور تامین انرژی و مواد مغذی ضروری در زمان ابتلا به بیماری های تنفسی پیشنهاد می شود از فرآورده های غذایی مانند: حبوبات، شیر و لبنیات پاستوریزه، تخم مرغ و مغزهای گیاهی بی نمک بیشتر استفاده کنید.
دکتر محسن تقی زاده، تاکید کرد: همچنین به منظور رقیق کردن ترشحات درون مجاری هوایی، نوشیدن روزانه ۶ تا ۸ لیوان آب و همچنین چای و دمنوش های گرم توصیه می گردد.
وی با اشاره به عدم استفاده از مواد غذایی نفاخ، چرب و شور به دلیل افزایش التهاب دستگاه تنفسی، اظهار داشت: بایستی برای بیماران از وعده های غذایی کوچک و کم حجم استفاده کرد.
معاون غذا و دارو دانشگاه به افزایش مصرف پروتئین حیوانی و ویتامین ها از قبیل کیوی، موز، آلو، پرتقال، اسفناج، جعفری، سیب زمینی، هویج، کدوحلوایی، گوجه فرنگی، زرده تخم مرغ، شیر و لبنیات، انواع گوشت اشاره کرد و گفت: این مواد از جمله مواد مفید برای افراد می باشد.