مدیر کل انتقال خون استان یزد با اشاره به اهمیت اهدای خون توسط مردم گفت: شیوع ویروس کرونا باعث کاهش اهدای خون شده بود که با همکاری رسانه ها و مسئولان و مردم به نحوی این میزان با افزایش همراه شد.

 

تقوایی با اشاره به حیاتی بودن سازمان انتقال خون و ارائه محصولات نوین انتقال خون و میزان سلامت خون افزود: اهداکنندگان سرمایه های انتقال خون هستند و مردم دارالعباده استقبال خوبی از اهدای خون دارند.

 

وی افزود: متوسط اهدای خون در کشور به ازای هر هزار نفر ۲۶ نفر است در حالی که در استان یزد ۳۸ در هزار نفر است و همچنین میانگین  اهدای خون مستمر در کشور ۵۵درصد است در حالی که در استان ۶۸درصد است.

 

نقی تقوائی با اشاره به شرایط خاص پیش آمده گفت: با توجه به کاهش اهدای خون به علت شیوع ویروس کرونا و اینکه در آستان ماه مبارک رمضان هستیم و مردم به علت روزه داری (مخصوصاً در دو هفته اول رمضان) کمتر جهت اهدای خون مراجعه می کنند.

 

وی گفت: انتقال خون استان قرار است همچون سالهای گذشته شیفت خونگیری خود را در این ماه پس از افطار تا پاسی از شب راه اندازی کند، از تمام اقشار جامعه مخصوصا بسیجیان استان دعوت می کنیم در قالب پویش اهدای خون جهت تامین خون سالم برای بیماران، این اداره کل را یاری کنند.

 

سرهنگ رضا پورشمسی فرمانده سپاه الغدیر با اشاره به گرامیداشت هفته سلامت گفت: اهدای خون از مصادیق بارز انسان دوستی است چون با هرکیسه خون اهدایی می توان جان سه نفر را نجات داد.

 

وی خاطرنشان کرد: با پتانسیل موجود در بسیج آمادگی داریم تا با راه اندازی پویش اهدای خون بسیجیان در تامین ذخیره خون موردنیاز بیماران (باتوجه به کاهش اهدای خون همزمان با شیوع ویروس کرونا و آغاز ماه رمضان) کمک کنیم.

 

در پایان مراسم فرمانده و معاونین سپاه الغدیر به مناسبت هفته سلامت، با هدف نجات جان بیماران و کمک به همنوع خون خود را اهدا کردند.