فخر السادات خامسی، سخنگوی استانی ستاد پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا در یزد در گفت وگو با خبرنگاران در یزد گفت: طرح فاصله گذاری اجتماعی همزمان با سطح کشور در استان یزد اجرا شده است و تاکنون نیز به صورت روزانه گزارش آن ارائه شده است.

 

وی افزود: بر اساس گزارش ها تا روز ۲۵ فروردین ماه تعداد ۳۳ واحد صنفی به دلیل تخلف از طرح فاصله گذاری اجتماعی در یزد پلمپ شدند.

 

سخنگوی استانی ستاد پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا در یزد بیان کرد: تعداد ترددهای درون شهری ۲۶۹ هزار تردد، ۱۱۹ هزار پلاک ثبت شده بوده است که ۳۵ درصد افزایش نسبت به روز قبل داشته است.

 

خامسی بیان کرد: در زمینه ترددهای برون شهری نیز ورود و خروج ۲۰ هزار وسیله نقلیه را داشتیم که ۸ درصد افزایش نسبت به روز گذشته داشته و  ۲۲ درصد کاهش نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش داشته است.

 

وی بیان کرد: تعداد مسافران جابه جا شده از طریق پرواز نیز ۱۹۳ نفر مسافرو ورودی بوده و ۲۰۷ نفر نیز مسافر خروجی بوده اند که ۳ درصد افزایش نسبت به روز قبل داشته است.

 

سخنگوی استانی ستاد پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا در یزد ادامه داد: تعداد افراد جا به جایی با اتوبوس نیز ۱۳۳۶ سفر  بوده که ۵ درصد کاهش در مقایسه با ۲۴ ساعت گذشته داشته و نسبت به مدت مشابه سال گذشته نیز ۷۱ درصد کاهش داشته است.

 

خامسی گفت: در زمینه کنترل طرح فاصله گذاری نیز ۷ نقطه کنترلی داشتیم که ۲۱۵ نفر نیروی مستقر به صورت سه شفت فعالیت داشتند و تعداد ۴ هزار و ۳۶۸ فرد را کنترل کردند.

 

وی افزود: در روز گذشته ۹۰۹ هزار لیتر بنزین مصرف شد که با کاهش ۴۴ درصدی در مقایسه با مدت مشابه سال قبل هرام بوده است.

 

سخنگوی استانی ستاد پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا در یزد ادامه داد: بهترین راه مقابله با این ویروس ماندن در خانه است که امیدواریم با همکاری مردم بتوانیم این ویروس را شکست دهیم.