رئیس بیمارستان فوق تخصصی آیت الله یثربی کاشان از راه اندازی و بهره برداری از بخش براکی تراپی بیمارستان فوق تخصصی آیت الله یثربی کاشان با هزینه ای بالغ بر ۸۰ میلیارد ریال خبر داد.
دکتر مصطفی سروی زاده در گفت و گو با خبرنگار جارچی اخبار در کاشان ، با اشاره به ویژگی های دستگاه براکی تراپی اظهار داشت: براکی تراپی یکی از دستگاه های مکمل رادیوتراپی است که برای درمان بیماری های سرطان مورداستفاده قرار می گیرد.
وی گفت: دستگاه براکی تراپی این بیمارستان اولین دستگاه در استان اصفهان و استان های همجوار و دومین مرکزبراکی تراپی در نیمه جنوبی کشور است .
رئیس بیمارستان فوق تخصصی آیت الله یثربی با بیان اینکه بیماران این منطقه مجبور بودند برای درمان به شهرهایی مانند تهران، مشهد و تبریزسفر کنند، خاطر نشان کرد: بسیاری از بیماران به دلیل بعد مسافت متاسفانه از این خدمت محروم بودند و بیمارستان فوق تخصصی آیت الله یثربی با خرید این دستگاه و تجهیز بخش براکی تراپی توانست درصد بالایی از بیماران را درمان کند.
وی با تاکید بر اینکه بخش براکی تراپی بیمارستان فوق تخصصی آیت الله یثربی بر اساس استاندارد بین المللی طراحی شده است، گفت: در بخش براکی تراپی، اتاق بستری، سی تی اسکن، اتاق عمل و هر آنچه یک بخش براکی نیازدارد در کنار هم پیش بینی شده است .
رئیس بیمارستان فوق تخصصی آیت الله یثربی ادامه داد: دستگاه براکی برای درمان سرطان های، زنان، مری، پرستات، انتهای روده، پوست، زبان و پستان بکار می رود و تفاوت این دستگاه با دستگاه رادیوتراپی اکسترنال که در اکثر شهرها وجود دارد این است که بافت اطراف تومور آسیب نمی بیند و صرفاً محل مورد نظر تحت معالجه قرار می گیرد.
دکتر سروی زاده خاطر نشان کرد:با توجه به اینکه دردستگاه براکی تراپی ازماده رادیواکتیو استفاده می شود، تمام مجوزهای لازم از طرف سازمان انرزی اتمی اخذ شده است.

انتهای خبر/ بصیرتی