به گزارش جارچی اخبار؛ عباس رضایی استاندار اصفهان در این آیین گفت: بحمدالله امروز شاهد به بار نشستن بذر امید و استقلالی هستیم که امام راحل(ره) در این کشور کاشتند و بدست مقام معظم رهبری آبیاری شد و وظیفه همه ماست که در جهت حفظ این امانت و تحقق آرمان های معمار بزرگ انقلاب بکوشیم.

استاندار اصفهان خاطر نشان کرد: وظیفه خطیر و اصلی مراکز علمی و دانشگاه های ما در این شرایط بحرانی این است که بتوانند تهدیدات را به فرصت تبدیل کنند و در حال حاضر شاهد تحقق این مقوله و پیشرفت های قابل قبول علمی و پژوهشی در مجموعه دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان هستیم.

رضایی بیان کرد: نکته مهمی که می بایستی مد نظر محققین و مخترعین باشد این است که فرآیند ابداع و تولید یک محصول فناورانه باید علاوه بر دارا بودن ویژگی هدفمند و کاربردی بودن آن، مجموع شرایط و ابعاد از جمله مبحث اقتصادی و قیمت تمام شده آن برای مصرف کننده و صرفه اقتصادی را در نظر داشته باشند تا نتیجه زحمات آنها در حد یک تحقیق صرف و بلا استفاده تنزل نیابد.

وی تصریح کرد: تلفیق موی سپید و تجربه ارزشمند استادان مجرب و سالخورده همراه با عشق و ذوق کشف تجربیات جدید در جوانان جویای نام در این دانشگاه باعث بروز بسیاری از اتفاقات مبارک و ابداعات ارزشمند در جهت رهایی از وابستگی ها و استقلال علمی شده است.

استاندار اصفهان ضمن بیان لزوم همدلی و مشارکت تمام مراکز علمی با یکدیگر و انجام رقابت علمی سالم به دور از فخرفروشی در این شرایط حساس افزود: یکی از اصلی ترین کارکردهای دانشگاه ها و مراکز علمی، تولید و خلق نوآوری ها و گره گشایی ها در شرایط بحرانی برای جوامع هستند و دانشگاهی موفق تر عمل می کند که ابداعات و نوآوری هایی کاربردی تری در مقام اجرا و برای عموم مردم داشته باشد.

رضایی ضمن تجلیل از همدلی و همکاری مردم با مسئولان برای غلبه بر این بیماری یادآوری کرد: وضع کنونی کشور ما در بحث مبارزه با این ویروس خطرناک در مقایسه با سایر کشورها، بسیار حساس تر و سخت تر است زیرا از یک سو شیوع این بیماری با وجود سخت ترین تحریم ها را داریم و از سوی دیگر رسالتی که رهبر معظم انقلاب در خصوص جهش تولید بر عهده ما گذاشته است که بخش عمده ای از این رسالت بر دوش جامعه دانشگاهی کشور است و تلاش های مضاعف و جهاد همگانی و خستگی ناپذیر را می طلبد.

در حاشیه این آیین و پیش از رونمایی از ابداعات نوین لیزری مرکز تحقیقات لیزر و بیوفوتونیک در فناوری های زیستی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان(خوراسگان) برای مقابله با کرونا، استاندار و هیات همراه از مجموعه پژوهشگاه مرکزی و آخرین دستاوردهای تحقیقاتی در خصوص مقابله با کرونا، مرکز تحقیقات بذر، گلخانه ها و مرکز بیابان زدایی و طرح مالچ رسی دیدن کردند.